Menu
 

SEO optimizācija soli pa solim: kas šajā pakalpojumā ietilpst?

  • Autors:  Apmaksāta publikācija
Foto – Freepik.com, Pexels.com un Unsplash.com Foto – Freepik.com, Pexels.com un Unsplash.com

Ja tev ir kaut nelielas zināšanas par digitālo mārketingu, noteikti būsi dzirdējis tādas frāzes kā Bez SEO digitālais mārketings nav iespējams vai SEO ir veids, kā iekarot Google algoritmu simpātijas. SEO (Search Engine Optimization), jeb meklētājservisu optimizācija ir patiešām nozīmīgs faktors, jo, pateicoties nokļūšanai augstākās pozīcijās Google un citos meklētājservisos, SEO palīdz organiski palielināt mājaslapas apmeklētāju skaitu (un ne tikai). Kas tieši šajā pakalpojumā ietilpst? Lasi un noskaidro!

1.solis: atslēgvārdu izpēte

Pieņemsim, ka tev ir uzņēmums, un tas nodarbojas ar sporta preču tirdzniecību. Viens no pirmajiem uzdevumiem, kas šādā gadījumā jāsaprot, pirms tiek uzsākta SEO jeb Google optimizācijaar kādiem atslēgvārdiem tu vēlies nokļūt pēc iespējas augstākās Google pozīcijās? Piemēram, izvēloties atslēgvārdu sporta preces, jārēķinās, ka sacensība būs ļoti liela un nāksies ieguldīt visai daudz līdzekļu un laika, lai sasniegtu TOP pozīcijas. 

Ja izvēlēsies detalizētākus atslēgvārdus, piemēram, basketbola bumbas iekštelpām, futbola buči bērniem vai boksa cimdi amatieriem, būs iespējams sasniegt konkrētu auditoriju, kā arī konkurence nebūs tik liela. Bet, no otras puses, nav vērts koncentrēties uz atslēgvārdiem, kas tiek meklēti vien dažas reizes mēnesī, jo līdz ar to sasniedzamais cilvēku skaits būs neliels. Šī iemesla dēļ atslēgvārdu izpēti vajadzētu uzticēt profesionāļiem, kuri, izmantojot konkrētus rīkus, piemēram, Google Trends vai Ahrefs, spēs izveidot optimālu stratēģiju.

2.solis: esošā satura koriģēšana

Protams, ja tavs uzņēmums ir nupat radīts un tam vēl nav savas mājaslapas, šo soli vari izlaist. Taču pretējā gadījumā vismaz daļa no pašreizējā satura var būt noderīga, to attiecīgi pielāgojot (ievērojot nākamajā paragrāfā ietvertās vadlīnijas). Nereti iespējams saskarties ar viedokli, ka mājaslapā esošais saturs jau iepriekš izveidots, to pielāgojot SEO vajadzībām. Taču jāsaprot, ka Google un citu meklētājservisu algoritmi regulāri mainās, un tie SEO pielāgošanas paņēmieni, kas darbojās pirms gada, šodien vairs nav aktuāli.

3.solis: satura izveide

Pēc tam, kad zināms, uz kādiem atslēgvārdiem koncentrēties, laiks radīt kvalitatīvu saturu! To raksturo šādi parametri:

Mājaslapas apmeklētājam noderīga informācija;

Saturs ir sadalīts kodolīgos paragrāfos (ar sulīgiem virsrakstiem un apakšvirsrakstiem);

Google meklējumu rezultātos ir redzams saistošs saturs Meta Tag’os  (Meta Title un Meta Description jeb virsraksti un apraksti, kas parādās Google meklētājā);

Tekstā iekļauto attēlu nosaukumos ir ietverti atslēgvārdi (piemēram, basketbola_bumbas.jpg, nevis IMG0789.jpg).

Ne mazāk svarīgs aspekts – svarīgākās informācijas izcelšana, izmantojot slīprakstu un bold; arī pareizrakstības, ortogrāfijas un gramatikas likumu ievērošana ir neatņemama sastāvdaļa.

4.solis: backlink’u izveide

Nav noslēpums, ka Google algoritmi ir visai noslēpumaini, proti, nav iespējams pilnībā izprast to darbības principu. Tomēr skaidrs ir viens – mājaslapas nonākšanai TOP pozīcijās meklētājservisos ļoti noder tā dēvētie backlink’i jeb saites no citām, autoritatīvām mājaslapām, piemēram, ziņu portāliem. Lai šādas saites iegūtu, nepieciešams attiecīgās vietnēs publicēt reklāmrakstus, kuros tiek ievietota saite uz tava uzņēmuma mājaslapu.

5.solis: stratēģijas pielāgošana

Viena no SEO specifikām – Google un citu meklētājservisu algoritmi nemitīgi mainās. Tāpēc tas, ka lieliski pildīja savu uzdevumu un piesaistīja klientus vēl pirms pāris mēnešiem, šodien jau var nestrādāt. Tas ir iemesls, kāpēc SEO stratēģija regulāri jāpielāgo, lai spēlētu līdzi jaunajiem noteikumiem.

Kā jau droši vien esi sapratis, SEO pakalpojuma nodrošināšanai nepieciešami vairāki eksperti. Sākot ar kopīraiteriem jeb satura speciālistiem, kuri sagatavos kvalitatīvu saturu, un beidzot ar SEO speciālistiem, kuru uzdevums ir ieviest jaunākās inovācijas. Ja arī tu vēlies saņemt augstākā līmeņa SEO pakalpojumus savam uzņēmumam, ielūkojies infinitum.agency piedāvājumā!

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.