Menu
 

Starptautiskā pētījumā par ilgtspējas līderiem Latvijā atzīti "Lāči", "Rimi" un LMT

  • Autors:  LETA
Foto: www.facebook.com/CeptuveLaci Foto: www.facebook.com/CeptuveLaci

Eiropas neatkarīgajā zīmolu ilgtspējas pētījumā "Sustainable Brand Index" par ilgtspējas līderiem Latvijā nosaukti maiznīca "Lāči", veikalu tīkls "Rimi" un mobilo sakaru operators "Latvija Mobilais telefons" (LMT).

Pēc Eiropas zīmolu ilgtspējas pētījuma datiem, ceturto vietu ieguva elektroenerģijas uzņēmuma "Latvenergo" tirdzniecības zīmols "Elektrum", piekto vietu – "Swedbank", savukārt sestajā vietā ierindojās maiznīca "Latvijas mazinieks".

Septītā vieta piešķirta konditorejas izstrādājumu, kā arī uzkodu ražotāja "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" un "Orkla Foods Latvija" apvienotās kompānijas "Orkla Latvija" zīmolam "Spilva", astotā vieta – piensaimniekam "Valmieras piens", devītā vieta – piensaimnieka "Rīgas piensaimnieks" zīmolam "Kārums", bet desmitnieku noslēdz piensaimnieks "Limbažu piens". 

Kā liecina pētījuma dati, Igaunijā ilgtspējas līderis ir saldumu zīmols "Kalev", kam seko piensaimnieks "Farmi" un trešajā vietā ierindojās Igaunijas valsts pasažieru dzelzceļa pārvadājumu operators "Elron". Lietuvā pirmo vietu ilgtspējas pētījumā ieguva mazumtirgotājs "Lidl", kam seko mobilo sakaru operators "Tele2" un mazumtirgotājs "Iki".

Pētījumā secināts, ka Latvijā ilgtspējīgākā nozare ir pārtika un dzērieni, kam seko pārtikas tirdzniecība, telekomunikācijas, bankas, degvielas tirdzniecība, transports un elektroenerģija. Kā liecina pētījuma dati, pārtikas un dzērienu nozarē ilgtspējas līderis ir "Lāči", pārtikas tirdzniecībā – "Rimi", telekomunikācijā – "Latvijas Mobilais telefons", elektroenerģijā – "Elektrum", banku sektorā – "Swedbank", degvielu tirdzniecībā – "Neste", bet transportā – "Tallink". 

Pētījumā secināts, ka 66% Latvijas iedzīvotāju mēdz ar citiem apspriest ilgtspējas jautājumus. Lietuvā par ilgtspēju diskutē 67% aptaujāto iedzīvotāju, bet Igaunijā – 61%. Savukārt pirkšanas lēmumos ilgtspējas apsvērumus ņem vērā 71% patērētāju no Latvijas, Lietuvā – 71%, bet Igaunijā – 65%.

Kā noskaidrots pētījumā, Latvijā prioritārā ilgtspējas stratēģija ir pienācīgs darbs un ekonomiskā izaugsme, kam seko laba veselība un labklājība, kā arī tīrs ūdens un sanitārija. Igaunijā prioritāte ilgtspējas īstenošanai ir atbildīgs patēriņš un produkcija, laba veselība un labklājība, savukārt Lietuvā – atbildīgs patēriņš un produkcija, un aktivitātes klimata jautājumos. 

"Sustainable Brand Index" ir Eiropas plašākais neatkarīgais zīmolu ilgtspējas pētījums, kas tiek īstenots ik gadu kopš 2011.gada. To veic Stokholmā, Zviedrijā, bāzētā pētījumu aģentūra "SB Insight", un tas mēra vairāk nekā 1400 Eiropas zīmolu ilgtspējas vērtējumu, aptaujājot 58 000 respondentu. Šogad pirmo reizi šāds pētījums patērētāju produktu un pakalpojumu segmentā (privātpersonu segmentā) īstenots arī Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Latvijā tika analizēti 50 dažādi zīmoli no septiņām nozarēm, aptaujājot 1200 patērētājus no 2019.gada februāra līdz šī gada martam. 

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.