Menu
 

Pētījums: Pārtikas e-veikalu popularitāte pēdējo četru gadu laikā augusi teju trīs reizes Apriņķis.lv

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto: pixabay.com Foto: pixabay.com

2020.gads vērtējams kā e-komercijas uzvaras gājiens – pārtikas e-veikalus par savu iecienītāko iepirkšanās vietu ikdienas pirkumu veikšanai izvēlas teju trīsreiz vairāk cilvēku nekā pirms četriem gadiem, noskaidrots jaunākajā mazumtirdzniecības nozares apskatā "Maxima mazumtirdzniecības kompass". Par populārāko veikalu formātu pirkumu veikšanai Latvijas iedzīvotāji atzīst veikalus ar visu ikdienai nepieciešamo vienuviet – šo veikalu formātu izvēlas gandrīz 70% iedzīvotāju, par pētījuma rezultātiem informē SIA “Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule.

“Pētījuma rezultāti liecina, ka e-komercijas nozare Latvijā strauji attīstās un tās priekšrocības pārtikas mazumtirdzniecībā novērtē arvien vairāk iedzīvotāju, ko apliecina arī mūsu veiktais pētījums – tā pēdējo gadu laikā ir bijusi ļoti strauji augoša nozare, kas vēl lielāku popularitāti ieguva šogad Covid-19 ietekmē. Šī gada aprīlī, viena mēneša laikā, pārtikas mazumtirgotāji atvēruši vairāk nekā 40 jaunus e-veikalus, savukārt vadošais interneta veikals “Barbora” kopš marta atvēris vairāk nekā 30 jaunus preču saņemšanas punktus visā Latvijā. Priecē, ka mazumtirdzniecības nozare Latvijā ir pietiekami elastīga un spēj ātri reaģēt uz mainīgo situāciju, nodrošinot klientiem iespēju iepirkties, neizejot no mājām,” norāda “Maxima Latvija” finanšu direktors Valdis Zeps.

Pētījumu rezultāti pēdējo četru gadu griezumā uzskatāmi parāda noturīgu tendenci lielāko veikalu formātu jeb hipermārketu popularitātes pieaugumā. Šo daudzfunkcionālo, produktu un pakalpojumu sortimenta ziņā plašāko veikalu popularitāte ir palielinājusies par 7% – no 32% 2017.gadā līdz 39% šogad. Tādējādi šogad hipermārketi apsteidza pērn otro populārāko iepirkšanās vietu – mazākā formāta veikalus mājas vai darbavietas tuvumā. Tas varētu būt skaidrojams ar faktu, ka hipermārketu formāts nodrošina pircējiem ērtu iespēju iegādāties visu ikdienā nepieciešamo vienuviet – pārtiku, saimniecības preces, apģērbu, rūpniecības preces – un vienlaicīgi saņemt arī visus nepieciešamos pakalpojumus: ķīmiskās tīrītavas, kurpnieka, telekomunikāciju u.c., norāda L.Dupate-Ugule.

“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla “Maxima Latvija” eksperti sniedz savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm. Tas iznāk kopš 2017.gada, un jaunākais apskats ir jau vienpadsmitais pēc kārtas. Tas tapis, balstoties uz “Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra “SKDS” un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes un citiem avotiem.

Pētījums tika veikts sadarbībā ar pētījumu centru “SKDS” 2020.gada martā. Tajā piedalījās 1005 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 75 gadiem, vēsta L.Dupate-Ugule.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.