Menu
 

Pētījums: Latvijas iedzīvotāji arvien biežāk izvēlas maksāt bezskaidrā naudā

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - arhīvs Foto - arhīvs

Kopš marta Latvijas iedzīvotāji arvien vairāk izmanto bezskaidras naudas maksājumus, jo īpaši bezkontakta kartes, samazinājies darījumu skaits bankomātos un pieauguši pirkumi interneta veikalos, liecina banku dati.

Galvenie iemesli, kāpēc iedzīvotāji joprojām maksā arī skaidrā naudā, ir — tirdzniecības vietā nav pieejami karšu maksājumi (50 %) un pieradums (27 %), liecina “Mastercard” un Finanšu nozares asociācijas veiktais pētījums. Aptauja veikta informatīvās kampaņas #viedpircējs ietvaros.

Pētījumā noskaidrots, ka vidējā naudas summa, kuru Latvijas iedzīvotāji ieteiktu nēsāt līdzi ikdienas gaitās saviem draugiem un radiem, ir 67,77 eiro. Lielai daļai jeb 37 % respondentu ir grūti pateikt konkrētu skaidras naudas summu, kas būtu jātur savā naudas makā ikdienas gaitās. Savukārt 28 % respondentu iesaka ikdienā nēsāt līdzi no 21 līdz 50 eiro. Pētījums sniedz iespēju secināt, ka skaidras naudas apjoms, ko iedzīvotāji iesaka ņemt līdzi, atkarīgs galvenokārt no ienākumu līmeņa.

Visbiežāk maksāt skaidrā naudā izvēlas iedzīvotāji vecuma grupās no 18 līdz 24 un no 55 līdz 75 gadiem. Turklāt vairāk nekā puse jeb 62 % respondentu vecumā no 18 līdz 24 gadiem norādījuši, ka maksā ar skaidru naudu tad, kad nav iespēja norēķināties ar maksājumu karti.

Ikdienas pirkumi tiešsaistē un norēķini ar maksājumu kartēm un citiem maksājumu rīkiem sniedz ērtību, drošību un tēriņu kontroli. Kā liecina Latvijas iedzīvotāju aptauja, iecienītākās maksājumu metodes internetā ir drošs savienojums ar internetbanku (BankLink), to norāda 67 % respondentu, un maksājumi ar bankas karti — 45 %. Šāds risinājums ir vienlīdz aktuāls respondentiem visās vecuma grupās.

Saskaņā ar Finanšu nozares asociācijas datiem 2020. gada 1. ceturksnī, Latvijā ir izsniegtas vairāk nekā 2,1 miljons maksājumu karšu. Maksājumu kartes tiek pieņemtas vairāk nekā 30 000

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.