Menu
 

"Citadele": Samazinājies pieprasījums pēc patēriņa kredīta ikdienas tēriņiem

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - arhīvs Foto - arhīvs

2020.gadu patēriņa kreditēšanā raksturo digitālo kanālu izmantošana un patēriņa kredītu pieprasījuma samazināšanās kopumā, jo īpaši ikdienas tēriņiem jeb kredītlimitam, liecina bankas “Ciadele” dati.

Samazinoties mazajiem tēriņiem, klienti sāka veikt lielākus pirkumus un labiekārtot mājokli – 27 % no visiem patēriņa kredītiem ņemti ar mērķi iegādāties auto, kas ir par 4 % vairāk nekā 2019. gadā, un 5,6 % – mājokļa labiekārtošanai.

Pērn samazinājies pieprasījums finansējumam bez definēta mērķa. Samazinājies to klientu skaits, kuri interesējušies par savām iespējām aizņemties, noskaidrojot savu kredītreitingu – novērojams samazinājusies par 5 %, salīdzinot ar 2019. gadu. Kā arī klienti mazāk ir pietiekušies kredītlimitam (samazinājums par 4 %). Savukārt decembrī novērots, ka pašā gada nogalē klienti aktīvi izmaksāja kredītkaršu kavētos maksājumus un patēriņa kredītu atlikumus.

“Samazinoties ikdienas tēriņiem, likumsakarīgi palielinās iespēja nosegt esošās saistības un izvērtēt, kādam mērķim uzņemties turpmākās kredītsaistības. Tomēr, atjaunojoties cilvēku plūsmai veikalos un ēdināšanas iestādēs, varam sagaidīt arī lielāku nepieciešamību pēc kredītkaršu kredītlimita izmantošanas,” skaidro Vladislavs Mironovs, bankas “Citadele” valdes loceklis.

2020.gads iezīmēja arī aktīvāku digitālo kanālu izmantošanu. Septiņi no desmit kredītu pieteikumiem tika saņemti attālināti – mājas lapā vai mobilajā lietotnē, kas ir par 10 % vairāk nekā 2019. Gadā. 70 % no visiem kredītu līgumiem noslēgti attālināti, veidojot pieaugumu par 13 % gadā.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.