Menu
 

CSP: Jūnijā mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,7 %

  • Autors:  Apriņķis.lv
Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi (2015=100). Grafika – CSP Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi (2015=100). Grafika – CSP

2022.gada jūnijā, salīdzinot ar 2021.gada jūniju, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,7 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 2,8 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 0,2 %, autodegvielas – samazinājās par 8,6 %.

Salīdzinot ar pagājušā gada jūniju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 31,4 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 8,2 %) un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 5,2 %).

Apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 12,7 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 12,2 %) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 8,2 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 20,3 %, informēja CSP.

Šāgada jūnijā, salīdzinot ar maiju, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,5 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,2 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,0 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 0,4 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 10,0 %), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,6 %) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 3,7 %).

Vislielākais apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 4,4 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 4,2 %) un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 2,8 %).

Pēc CSP datiem, jūnijā, salīdzinot ar maiju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 3,0 %.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.