Menu
 

Aptauja: Teju pusei uzņēmumu šobrīd biznesa stabilitāte ir svarīgāka par klimatneitralitāti

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - pixabay.com Foto - pixabay.com

Par spīti tam, ka 48% uzņēmumu tiekšanās uz klimatneitralitāti ir svarīga, 43% uzņēmumu norāda, ka šobrīd svarīgāk ir noturēt biznesa stabilitāti, liecina tekstilizstrādājumu nomas uzņēmuma “Lindstrom Latvija” un pētījumu aģentūras “Norstat”* veiktās uzņēmēju aptaujas rezultāti, par kuriem informē “Lindstrom Latvija” pārstāvji.

Vienlaikus eksperti atzīst, ka daudzos jautājumos uzņēmumu vidū valda krasi pretēji noskaņojumi un nostājas. “Atsevišķos gadījumos, iespējams, pietrūkst zināšanu, kā ilgtspējīgi risinājumi ilgtermiņā var dot pozitīvu ietekmi arī uz biznesa stabilitāti, optimizējot pašreizējās izmaksas un neatsakoties no zaļā kursa,” atzīst “Lindstrom Latvija” izpilddirektors Ivars Šmits.

Aptaujas laikā, lūdzot raksturot aktivitātes, kas uzņēmumos tiek pārskatītas energoresursu izmaksu pieauguma un inflācijas rezultātā, iegūtie rezultāti liecina, ka 30% uzņēmumu jau līdz šim klimatneitralitāte nav bijusi prioritāte un tā tas paliks arī turpmāk. Līdzīgi 14% uzskata, ka klimatneitralitātes aktivitātes ir jāsamazina izmaksu dēļ, vēsta “Lindstrom Latvija” pārstāvji.

Tikmēr 14% aptaujāto norāda, ka strauji meklē alternatīvus risinājumus, kā dažādot energoresursu ieguvi un pievērsties zaļā kursa un klimata neitralitātes mērķu sasniegšanai. Savukārt vēl 33% norāda, ka turpina iesākto ceļu izvirzīto klimateitralitātes mērķu sasniegšanai.

“Klimatneitralitātes sasniegšanai un izmaksu optimizācijai nav jābūt diviem dažādiem mērķiem, un, protams, priecē, ka 48% uzņēmēju atzīst, ka tiekšanās uz klimatneitralitāti, par spīti izaicinājumiem, joprojām ir svarīga. Tomēr daļa uzņēmēju uzskata, ka ilgtspējas mērķi ir dārgi un to sasniegšana nav prioritāte. Savā praksē [..] redzam, ka zaļais kurss iet roku rokā ar jaunu procesu organizāciju, uzņēmējiem nonākot pie secinājuma, ka ierastas lietas var darīt citādi, bet tas ne vienmēr nozīmē – dārgāk. Piemēram, runa ir par pāreju uz digitāliem risinājumiem darba apģērba apkopē, kā arī tikpat svarīgi ir efektīvāk izmantot tādus resursus kā enerģija, ūdens, dažādi mazgāšanas līdzekļi,” stāsta I.Šmits.

Viņš arī piebilst, ka uzņēmēji šodien var vienlaikus attīstīt zaļu, klimatneitrālu biznesa modeli un mērķus, gan ekonomēt uz izmaksām, kas rodas uzņēmuma darbā. “Domāju, ka šī līdzsvara kombinācija daudziem Latvijas uzņēmējiem būs svarīga, lai tuvākajos gados tiktu galā ar ārējo faktoru spiedienu un zaļā kursa uzstādījumiem,” secina I.Šmits. 

*Uzņēmēju aptauja veikta 2022.gada jūlijā, aptaujājot 503 uzņēmumus Latvijā. 

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.