Menu
 

"Citadele": Iedzīvotāji arvien vairāk pāriet uz digitālo banku vidi; 73 % to skaidro ar laika taupīšanu

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - arhīvs Foto - arhīvs

Līdz ar bankas pakalpojumu straujo digitalizāciju pēdējo divu gadu laikā klātienē apkalpoto klientu skaits bankas “Citadele” filiālēs samazinājies par 23 % – lielākā daļa iedzīvotāju bankas pakalpojumus izmanto attālināti, norādot, ka to saņemšana digitālā vidē viņiem ir ērtāka. Lielākā daļa jeb 73 % uzsver, ka tā var ietaupīt laiku, un katrs piektais izceļ iespēju saņemt izdevīgākus piedāvājumus, secināts Citadeles vasarā veiktajā Latvijas iedzīvotāju aptaujā.

Raksturojot iemeslus, kas liek izšķirties par labu bankas apmeklējumam digitālajā vidē, nevis filiālē, 73 % iedzīvotāju Latvijā piemin iespēju ietaupīt laiku, šis arguments visaktuālākais ir vīriešiem vecumā no 18 no 29 gadiem, kā arī pašnodarbinātām personām, biroja darbiniekiem, kvalificētiem speciālistiem un vadītājiem, liecina aptaujas rezultāti.

Kā vēsta bankā, vēl 55 % uzsver mobilitāti un iespēju saņemt pakalpojumus no jebkuras vietas, kur pieejams interneta pieslēgums, ko aktīvi izceļ pirmspensijas vecuma iedzīvotāji un pensionāri vecumā no 60 līdz 74 gadiem. Tikmēr 46 % kā priekšrocību digitālajai videi atzīmē iespēju pakalpojumu saņemt operatīvāk nekā klātienē.

Aptuveni katrs piektais jeb 22 % norāda, ka, izmantojot digitālos pakalpojumus, iespējams ietaupīt naudu caur izdevīgākiem nosacījumiem. Šādi visbiežāk atbildējuši Rīgā dzīvojoši iedzīvotāji vecumā no 60 līdz 74 gadiem. 10 % kā priekšrocību tiešsaistes pakalpojumiem saskata iespēju iegūt personalizētus piedāvājumus.

 “Skaidrs, ka viens no katalizatoriem klientu pāriešanai uz digitālo vidi bija Covid-19 pandēmija, taču lielākā daļa klientu nav atgriezušies pie iepriekšējiem paradumiem un  ir sapratuši, ka digitālā vide sniedz priekšrocības, ja vēlies domāt par laika un naudas ietaupīšanu. Iedzīvotāji arvien vairāk bankas darbību veic savā mobilajā lietotnē – piesakās aizdevumiem, seko līdzi esošajām kredītsaistībām un veic maksājumus,” aptaujas datus komentējis bankas “Citadele” Privātpersonu apkalpošanas direkcijas vadītājs Jānis Mūrnieks.

“Tāpat redzam, ka klienti novērtē iespēju iegūt izdevīgākus līgumu noformēšanas nosacījumus, ja pieteikums veikts attālināti, līdz ar to prognozējam, ka nākotnē bankas pakalpojumu izmantošana lietotnē vai internetā tikai pieaugs.”

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.