Menu
 

"Balticovo" šogad prognozē apgrozījuma samazinājumu

  • Autors:  LETA
"Balticovo" šogad prognozē apgrozījuma samazinājumu Foto: facebook.com/balticovo

Olu un olu produktu ražošanas uzņēmums AS "Balticovo" šogad prognozē apgrozījuma samazinājumu salīdzinājumā ar 2017. gadu, intervijā aģentūrai LETA teica "Balticovo" padomes priekšsēdētājs un līdzīpašnieks Valdis Grimze.

Viņš atgādināja, ka 2017. gads uzņēmumam bija ļoti veiksmīgs, jo citu valstu ražotāji piedzīvoja dažādas problēmas, tostarp saistītas ar putnu slimību izplatīšanos, līdz ar to tirgū bija izveidojies olu deficīts. Deficīta apstākļos "Balticovo" ražotās produkcijas cenas pieauga, un kompānija pērn to veiksmīgi izmantoja, kāpinot apgrozījumu. Taču šogad izveidojies olu pārpalikums un sliktās graudaugu ražas dēļ trūkst lopbarības kvalitātes graudu. Līdz ar to "Balticovo" tos nāksies meklēt ne tikai citās valstīs ārpus Latvijas, bet, iespējams, iepirkt pārtikas kvalitātes graudus, kas ir dārgāki.

Pēc Grimzes teiktā, iepriekš minēto iemeslu dēļ uzņēmuma rezultāti šogad nav tik spoži kā gadu iepriekš. "Apgrozījuma kritums ir jūtams jau tagad, jo realizācijas cenas ir ievērojami zemākas – tās faktiski ir atgriezušās 2016. gada līmenī," sacīja Grimze, norādot, ka tikmēr graudu cenas ir par apmēram 30% augstākas.

"Balticovo" valdes loceklis Toms Auškāps piebilda, ka patlaban saspringtība saistībā ar olu pārprodukciju ir mazinājusies, jo Eiropas valstu ražotāji, redzot, ka citu valstu produkcija ieplūst viņu tirgos, pārdomā, vai vēlas strādāt ar maksimālo jaudu. Pērn savukārt olu ražotāji bija ieinteresēti maksimizēt ražošanas jaudas, jo deficīta apstākļos olu cenas cēlās, to piedāvājums nesedza pieprasījumu. "Visi Eiropas ražotāji centās piebāzt visas kūtis līdz maksimālajai jaudai. Līdz ar to piedāvājums pārsniedza pieprasījumu," atgādināja Auškāps.

Grimze piebilda, ka patlaban globāli ir pieprasījums pēc kvalitatīvām olām par pieejamām cenām. Tā kā "Balticovo" šos kritērijus var izpildīt, kompānijas pārdošanas rādītāji ārpus Eiropas nav kritušies. "Mēs vairs neesam [cenu svārstībās] tik viegli ietekmējami kā kādreiz, un ar to mēs lepojamies. Ejam Eiropas tirgos, meklējam jaunus tirgus gan Eiropā, gan Dienvidaustrumāzijā. Piemēram, Honkongā jau esam saskaņojuši sertifikātus. Strādājam arī Dienvidkorejas un citos virzienos," viņš sacīja. Pagājušajā gadā uzņēmums aktīvi sāka strādāt pie tā, lai realizētu produkciju Dienvidkorejā, kas ir vēl viens no Dienvidaustrumāzijas pirktspējīgajiem reģioniem.

"Ieiet kādas citas valsts tirgū nebūt nav tik vienkārši. Pirmkārt, normālas valstis aizsargā savu tirgu. Kā izņēmuma piemēru varu minēt ASV, kurā savulaik izveidojās olu deficīts saistībā ar putnu gripas uzliesmojumu. Viņi vērsās pie Eiropas, tostarp pie mums, lai palīdzam. Sertifikāti, kas nepieciešami, lai produkciju ievestu ASV, tika nokārtoti divu nedēļu laikā. Tas notika ļoti ātri, jo viņiem bija vajadzība. Savukārt Honkongas gadījumā, kad paši vēlamies ieiet viņu tirgū, procedūra ir ievērojami grūtāka un ilgāka," viņš sacīja.

Grimze piebilda, ka produkcijas nogādāšana uz Dienvidaustrumāziju un Āzijas tālāko galu ar jūras transportu aizņemtu apmēram 50 dienas un produkciju nogādāt turp varētu būt izaicinājums ierobežoto realizācijas termiņu dēļ. Tāpēc kompānija visdrīzāk turp varētu eksportēt augstas pievienotās vērtības saldētus produktus, tajā skaitā saldētus šķidros olu produktus, piemēram, olu kulteņus vai olu dzeltenumus ar sevišķām īpašībām – kā bezglutēna pankūku maisījumu, kas nesatur arī laktozi, jo liela daļa Āzijas iedzīvotāju to nepanes.

LETA jau ziņoja, ka "Balticovo" apgrozījums 2017. gadā bija 52,3 miljoni eiro, kas ir par 17,3% vairāk nekā 2016. gadā, savukārt uzņēmuma peļņa bija 10,8 miljoni eiro, kas ir četras reizes lielāka nekā 2016. gadā.

"Balticovo" pamatdarbība ir vistu olu, olu pulvera, olu šķidrās masas, vārītu vistu olu bez čaumalas, vārītu kapātu olu ražošana un realizācija. Uzņēmuma lielākais īpašnieks ir BCO, kam pieder 95,42% akciju.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.