Logo
Drukāt šo lapu

"Orkla Confectionery & Snacks Latvija": Šokolādes, čipsu un cepumu tirgus arī šogad Latvijā ir palielinājies

"Orkla Confectionery & Snacks Latvija": Šokolādes, čipsu un cepumu tirgus arī šogad Latvijā ir palielinājies Foto - publicitātes

Šokolādes, čipsu un cepumu tirgus arī šogad tāpat kā iepriekšējos gados Latvijā audzis, komentējot tendences saldumu tirgū, pauda šokolādes un konditorejas izstrādājumu, kā arī uzkodu ražotāja "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

Viņš pastāstīja, ka šokolādes, čipsu un cepumu tirgus arī šogad tāpat kā iepriekšējos gados Latvijā auga, un pirmais zīmols šokolādes kategorijā ir "Laima", līderis sāļo uzkodu kategorijā ir "Ādažu čipsi", savukārt cepumu un konditorejas kategorijā - "Selga", kā arī "Staburadze". "Kopumā izaugsmi mēs redzam visās pamata produktu kategorijās, bet 2018.gadā viens no izaicinājumiem bija karstā vasara, kas negatīvi ietekmēja kopējo šokolādes patēriņu," teica Didrihsons.

Pēc Didrihsona teiktā, Latvijas iedzīvotājiem garšo saldumi, par ko liecina patēriņa tendences. Ik gadu vidējais Latvijas iedzīvotājs apēd vairāk nekā divus kilogramus dažādu konfekšu, gandrīz vienu kilogramu šokolādes tāfelīšu un nedaudz vairāk nekā pus kilogramu šokolādes konfekšu kastēs. Latvijā īpaši iecienīta ir tumšā šokolāde, ko novērtē ne tikai garšas, bet arī tās unikālo īpašību dēļ. Pieprasījums aug arī pēc augstas kvalitātes un ekskluzīviem produktiem, kas gatavoti ar rokām. "Cilvēki arvien vairāk domā par veselīgāku dzīvesveidu, turklāt gan pasaulē, gan Latvijā sabiedrībai arvien vairāk rūp ilgtspējas jautājumi," sacīja "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" valdes priekšsēdētājs.

Pēc viņa sacītā, tirgū gan lokāli, gan globāli aizvien vairāk cilvēki pieprasa dažādu veidu saldumus, kas būtu piemēroti dažādām gaumēm, kā arī veicinātu ilgtspēju. "Patērētāji jūtas sociāli atbildīgi pret vidi - izejvielu ieguves avotiem, kā arī darbaspēku un veidu, kādā izejvielas iegūtas un apstrādātas, un arī to, kādos materiālos iesaiņotas. Mēs apzināmies, cik svarīgi ir būt ilgtspējīgiem un esam apņēmušies to ieviest arī "Orkla Confectionery & Snacks Latvija"," teica "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" valdes priekšsēdētājs.

Kopumā saldumu tirgus Baltijā un Latvijā attīstās stabili, katru gadu piedāvājumam kļūstot arvien daudzveidīgākam un inovatīvākam. "Saldumu un uzkodu tirgus Baltijā ar katru gadu kļūst arī piesātinātāks, bet, neskatoties uz to, vadošās pozīcijas vietējā tirgū saglabā lokālie ražotāji," viņš atzina, prognozējot, ka šī tendence turpināsies arī tuvākajos gados. Didrihsons piebilda, ka "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" turpina fokusēties uz visu zīmolu attīstību Latvijas un eksporta tirgos, radot arvien jaunus un inovatīvus produktus.

Komentējot "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" nākamā gada plānus, viņš teica, ka uzņēmums turpinās aktīvu darbu pie jaunās "Laimas" ražotnes celtniecības. "Nākamo divu gadu laikā "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" investēs vairākus miljonus eiro jaunās "Laimas" ražotnes būvniecībā Ādažos un zīmola turpmākā attīstībā.

Papildus tam "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" mātes uzņēmums "Orkla" ir izlēmis grupas ietvaros nostiprināt cepumu ražošanu un būvēt jaunu ražotni Latvijā, Ādažos, blakus jaunajai "Laimas" ražotnei, piebilda Didrihsons. "Tā specializēsies tikai cepumu un vafeļu ražošanā un būs lielākā šāda veida ražotne Baltijas valstīs un Skandināvijā. Šīs būs pēdējos gados lielākās investīcijas Latvijas pārtikas ražošanas nozarē, kas radīs ap 200 jaunas darba vietas. Plānots, ka jaunā ražotne sāks darbu 2022. gada nogalē," viņš teica.

LETA jau vēstīja, ka "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" konsolidētais apgrozījums pērn bija 81,196 miljoni eiro, kas ir par 4,3% vairāk nekā 2016.gadā, bet koncerna peļņa bija 3,128 miljoni eiro.

"Orkla Confectionery & Snacks Latvija" ir dibināta 2009.gadā un ir viens no vadošajiem šokolādes un konditorejas izstrādājumu, kā arī uzkodu ražošanas uzņēmumiem Baltijas valstīs. "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" pārstāv zīmolus "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu Čipsi", "The Original Taffel Snacks" un "Pedro". Kopumā "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" eksportē produkciju uz teju 30 pasaules valstīm, tostarp Vāciju, Izraēlu, Krieviju, Lielbritāniju, ASV, Kanādu un Baltkrieviju.

 
Visas tiesības aizsragātas © apriņķis.lv 2024