Menu
 

"Madara Cosmetics" koncerna provizoriskā peļņa pērn - 1,496 miljoni eiro

  • Autors:  LETA
Foto - "Madara Cosmetics" Foto - "Madara Cosmetics"

Kosmētikas ražotāja "Madara Cosmetics" koncerna apgrozījums pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 9,514 miljoni eiro, kas ir par 28,5% vairāk nekā 2017.gadā, bet koncerna peļņa pieaugusi par 20%, sasniedzot 1,496 miljonus eiro, liecina kompānijas sniegtā informācija biržai "Nasdaq Riga".

Kompānijas finanšu pārskatā teikts, ka "Madara Cosmetics" koncerna attīstības pamatā bija esošo tirgus kanālu stiprināšana un jaunu kanālu apgūšana, veiksmīga jauno produktu ieviešana tirgū un zīmola atpazīstamības veicināšana. Gada pirmajā pusē tirgum tika piedāvāti uzņēmuma pirmie saules aizsardzības produkti, kas ierindojās starp uzņēmuma pieprasītākajiem produktiem.

2018.gadā "Madara Cosmetics" koncerna ieņēmumi no pārdotās produkcijas Latvijas tirgū veidoja 2,681 miljonu eiro, kas ir par 32,6% vairāk nekā 2017.gadā, ieņēmumi no pārdotās produkcijas pārējās Eiropas Savienības valstīs veidoja 5,992 miljonus eiro, kas ir pieaugums par 33,7%, ieņēmumi no pārdotās produkcijas citās valstīs - 746,9 tūkstošus eiro, kas ir par 12% mazāk nekā gadu iepriekš, bet ieņēmumi no sniegtajiem pakalpojumiem un citi pamatdarbības ieņēmumi veidoja kopumā 93,4 tūkstošus eiro.

Kompānijas finanšu pārskatā arī atzīmēts, ka pagājušajā gadā "Madara Cosmetics" koncerna apgrozījums, kas gūts Eiropas Savienībā, veidoja 92%, kamēr ārpus Eiropas Savienības gūti 8% no ieņēmumiem. "Tirdzniecības īpatsvara pieaugums Eiropas Savienības valstīs atbilst uzņēmuma izvirzītajai tirdzniecības stratēģijai," piebilsts pārskatā.

"Madara Cosmetics" vadība atzīmē, ka pagājušais gads bija ļoti veiksmīgs jauno produktu ieviešanā, tostarp saules aizsardzības produktu ieviešana bija veiksmīgākā pēdējos gados. "Ir apstiprinājušies uzņēmuma pieņēmumi par šo produktu pieprasījumu tirgū. 2019.gadā turpinām šīs līnijas attīstību, un februārī tirgū palaisti trīs jauni šīs kategorijas produkti: SPF20 pieniņš, SPF15 saules aizsargkrēms ar mirdzumu, kā arī paštonējošais krēms. Saules aizsardzības produkti tiks ieviesti arī zīmola "MOSSA" sortimentā," teikts pārskatā.

Tāpat kompānijā informē, ka 2018.gadā noslēgts darbs pie jauno funkcionālo matu kopšanas produktu izstrādes, kas papildinās līdzšinējo zīmola "Madara" matu kopšanas līdzekļu sēriju, piedāvājot specifiskākus risinājumus matu augšanas stimulēšanai, apjomam, tekstūras un izturības uzlabošanai, kā arī galvas ādas kairinājuma mazināšanai un blaugznu novēršanai. Jaunie matu kopšanas līdzekļi tiks laisti tirgū 2019.gada pirmajā pusē.

"Sekojot tirgus tendencēm, 2018.gada otrajā pusē uzņēmums sācis darbu pie dabīgas, sertificētas dekoratīvās kosmētikas līnijas izstrādes. Dekoratīvās kosmētikas jeb "make-up" kategorija pēc tirgus izmēra ir otrā lielākā aiz ādas kopšanas jeb "skincare" kategorijas - atsevišķos uzņēmumam svarīgos tirgos tās ir pat līdzvērtīgas. Šis uzskatāms par pēdējo piecu gadu apjomīgāko uzņēmuma attīstības projektu, kas paredz apmēram 50 jaunu produktu izstrādi, kā arī "know-how" stiprināšanu un kapacitātes palielināšanu dekoratīvās kosmētikas ražošanai. Šī projekta realizēšanai izveidotas jaunas darba vietas laboratorijā, mārketinga departamentā un administrācijā. Dekoratīvās kosmētikas produktu pakāpeniska ieviešana tirgū paredzēta 2019.gada beigās un 2020.gada pirmajā pusgadā - atkarībā no sekmēm produktu izstrādē un ražošanas procesu attīstībā. Uzņēmuma vadība paredz, ka sekmīga projekta realizācija un produktu ieviešana tirgū dos būtisku pienesumu uzņēmuma attīstībā un darbības vērienā. Šī projekta īstenošanai 2019.gadā paredzēti būtiski ieguldījumi - gan ilgtermiņa (ražošanas tehnoloģiju attīstīšana), gan īstermiņa (produktu ražošanas uzsākšana, mārketinga atbalsta nodrošināšana u. tml.)," teikts pārskatā.

Tāpat kompānijas pārstāvji informē, ka 2018.gadā īpašs uzsvars likts uz e-komercijas sistēmas attīstīšanu un informācijas tehnoloģiju (IT) projektu realizēšanu ar mērķi automatizēt dažādus uzņēmuma procesus. "Līdzšinējā e-komercijas sistēma ieguvusi virkni būtisku uzlabojumu un papildrīku, kas sekmē tās darbības efektivitāti. No IT projektiem izceļama biznesa inteliģences sistēmas ieviešana, kas ļaus paātrināt datu apstrādi un analītiku, tādējādi asistējot lēmumu pieņemšanas procesā visos uzņēmuma departamentos. Kopumā e-komercijas sistēmas attīstībā un IT projektos ieguldīti 280 000 eiro," vēstīts pārskatā.

"Madara Cosmetics" koncerna apgrozījums 2017.gadā bija 7,402 miljoni eiro, bet peļņa - 1,246 miljoni eiro.

Kompānijas lielākie īpašnieki ir Uldis Iltners (24,08%), Lote Tisenkopfa Iltnere (23,92%), Somijas "Transmeri Group Ab" (23,09%), Zane Tamane (9,64%) un Liene Drāzniece (6,83%). "Madara Cosmetics" akcijas kotē biržas "Nasdaq Riga" alternatīvajā tirgū "First North".

Atstāt komentāru

* Ar zvaigznīti ir atzīmēti obligātie lauki, kas ir jāaizpilda

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.