Menu
 

40% iedzīvotāju ikdienā izvēlas iepirkties mazajos veikalos

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - arhīvs Foto - arhīvs

Pēdējā gada laikā pieaugusi mazo formātu veikalu popularitāte. Mazajos veikalos, kas atrodas tuvu darbam vai dzīvesvietai, savus ikdienas pirkumus izvēlas veikt 40% iedzīvotāju, kas ir par 2,5% vairāk nekā pirms gada.

Visvairāk pēdējā gada laikā iepirkšanās vietu uz mazo veikalu segmentu mainījuši pircēji no divām vecuma grupām – no 35 līdz 44 gadiem un no 55 līdz 63 gadiem, liecina jaunākā nozares apskata “Maxima mazumtirdzniecības kompass” dati.

Mazo veikalu izaugsmi pamato arī kritēriji, kas pircējiem ir visnozīmīgākie, izvēloties veikalu, kurā veikt lielāko daļu savu ikdienas pirkumu. Vissvarīgāk iedzīvotājiem ir iegādāties preces vietā, kas atrodas pēc iespējas tuvāk mājām vai darbam (65%) vai pa ceļam uz/no darba vai mācību iestādes (45%). Nozīmīgi saglabājas arī tādi kritēriji kā veikalā pieejamais sortiments (42%) un zemākas cenas (38%).

“Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta vadītāja Zane Kaktiņa mazo veikalu popularitāti iedzīvotāju vidū skaidro ar to, ka tie ir īpaši pielāgoti mūsdienu straujajam dzīves ritmam un atvieglo pircēju ikdienu, samazinot laiku un līdzekļus, kas tiek tērēti, lai mērotu ceļu līdz tuvākajam lielveikalam: “Šāda tendence vērojama mazumtirdzniecībā visā pasaulē, tostarp Latvijā, kur ērtākas iepirkšanās jeb convenience formāta veikalu segments turpina attīstīties gan Rīgā, gan reģionos.“

Pētījums tika veikts sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS 2019. gada janvārī – tajā piedalījās 1005 respondenti vecumā no 18 līdz 75 gadiem.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.