Menu
 

Pētījums: Latvijā vairums automašīnu ir vismaz 10 gadus vecas; jaunākās automašīnas ir Pierīgas iedzīvotājiem

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - pixabay.com Foto - pixabay.com

Latvijā vairāk nekā pusei ģimeņu ir vismaz viena automašīna, savukārt trešdaļai ģimeņu - divas, liecina "If apdrošināšanas" veiktais pētījums. Pētījuma dati parādīja, ka tikai 13 procentiem ģimeņu Latvijā nav privātā auto. Viena automašīna ir 59 procentiem ģimeņu, bet 29 procentiem - divas automašīnas. Latvijas iedzīvotāju autoparkā 11% automašīnu ir trīs gadus vecas, 14% ir vecumā no četriem līdz sešiem gadiem, 16% vecumā ir no septiņiem līdz deviņiem gadiem un 57% automašīnu ir 10 gadus vecas un vecākas, informē "If apdrošināšanas" pārstāvji.

"Lai arī mūsu valsts kopējā autoparka vidējais vecums ir aptuveni 14 gadi, tomēr salīdzinoši daudz ir jaunu transportlīdzekļu, kas iezīmē jaunu aktualitāti ceļu satiksmē. Lai uzlabotu automašīnu drošību, jaunos auto aizvien tiek integrētas dažādas drošības sistēmas, kas varētu pasargāt no nelaimes gadījumiem, piemēram, distances kontroles un līniju asistents, parkošanās sistēma, automātiskā bremzēšanas sistēma un daudzas citas," norāda "If apdrošināšanas" KASKO produkta vadītājs Roberts Skrupskis.

"Tomēr šis komforts, ko piedāvā elektriskie palīgi, var radīt arī risku - autovadītāji nav pietiekami vērīgi, paralēli automašīnas vadīšanai izvēlas pārskatīt jaunākās ziņas, sazinās (gan rakstveidā, gan video formātā) ar ģimeni un draugiem "Whatsapp" un citās līdzīga veida lietotnēs, piedalās darba sapucēs ar videozvana palīdzību utt. Uz to arī norāda mums pieejamie dati - liels skaits ceļu satiksmes negadījumi notiek, automašīnām pārvietojoties pilsētvidē intensīvas satiksmes apstākļos, kad braukšanas ātrums ir minimāls. Šādi it kā nelieli negadījumi kļūst aizvien dārgāki, jo sabojāta tiek ne tikai spēkrata virsbūve, bet arī dažādas drošības sistēmas - kameras, radari u.c. Tomēr daudz smagāki un pat letāli ir ceļu satiksmes negadījumi, kad, paļaujoties uz dažādām palīgsistēmām, traucoties lielā ātrumā, uzmanība tiek novērsta no paša galvenā - satiksmes," atzīmē R.Skrupskis.

Pētījuma dati rāda, ka automašīnu nepieciešamība ir vienlīdz liela neatkarīgi no tā, vai cilvēki dzīvo pilsētās vai lauku reģionos. Vienlaikus dati par Pierīgas rajoniem rāda, ka 37% ģimeņu, kas dzīvo galvaspilsētas tuvumā, ir nepieciešamība pēc divām ģimenes automašīnām.

Nozīme ir arī tam, vai cilvēks dzīvo dzīvoklī vai privātmājā. Starp cilvēkiem, kas dzīvo privātmājās, auto pieder pat 95%. Teju pusei ģimeņu garāžā vai mājas priekšā stāv novietotas divas automašīnas. No dzīvoklī dzīvojošajām ģimenēm personīgais auto ir 85%, stāsta "If apdrošināšanas" pārstāvji.

Jaunākās automašīnas brauc pa Rīgas un Pierīgas ielām un ceļiem. Savukārt Latgalē (70%) un Kurzemē (71%) automašīnas ir vecākas par 10 gadiem.

"Pētījums parādīja, ka, jo lielāki ir cilvēku ienākumi, jo vidēji jaunākas ir viņu automašīnas. Izmaksas par jaunas automašīnas uzturēšanu (līzinga maksājumi, apkopes izmaksas, apdrošināšana) arī kļūst lielākas, un līdz ar to ir arī augstākas izmaksas, piemēram, par autodaļām. Rīgas un Pierīgas piemērs liecina, ka, ja auto tomēr tiek iegādāts, tas, visticamāk, būs jauns vai mazlietots," stāsta R.Skrupskis.

Pārējās Baltijas valstīs automašīnu īpašnieku ir apmēram tikpat daudz, cik Latvijā, t.i., ap 90% iedzīvotāju. Rādītājs attiecībā uz divu auto īpašumu Latvijā ir nedaudz zemāks nekā Igaunijā un Lietuvā. Igaunijā, salīdzinot ar citām Baltijas valstīm, nepārprotami ir jaunākais autoparks, savukārt visvecākās automašīnas ir Lietuvā.

Pētījumā, kuru "If apdrošināšana" veica Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, piedalījās nedaudz vairāk par 3000 cilvēkiem, vēsta "If apdrošināšanas" pārstāvji.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.