Menu
 

Aptauja: 84,9% pedagogu uzskata, ka esošā situācija ir grūdiens pārmaiņām

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - pixabay.com Foto - pixabay.com

Noslēdzoties mācību gadam, no kura daļa mācību pavadītas attālinātā režīmā, 84,9% pedagogu un skolu vadītāju norādījuši, ka esošā situācija ir grūdiens pārmaiņām, liecina Neatkarīgās izglītības biedrības īstenotā aptauja. Tāpat lielākā daļa aptaujāto pedagogu un skolu vadītāju ir norādījuši, ka tā bijusi ļoti noderīga pieredze gan skolotājiem, gan bērniem.

52,1% respondentu piekrīt apgalvojumam, ka “Attālinātās mācības atklāja gan spēcīgās, gan vājās vietas izglītības sistēmā”. 35,5% respondentu drīzāk piekrīt šādam apgalvojumam. 88,6% aptaujāto piekrīt apgalvojumam, ka “Attālinātās mācības bija izaicinājums ne tikai pedagogiem, bet arī skolēniem un vecākiem”.

11% aptaujāto drīzāk piekrīt šādam apgalvojumam. 65% respondentu norāda, ka piekrīt apgalvojumam “Attālinātās mācības uzlaboja pedagogu un skolēnu digitālās prasmes”, 33,3% drīzāk piekrīt šādam apgalvojumam. Vairums aptaujāto (79%) piekrīt un drīzāk piekrīt apgalvojumam “Attālinātās mācības ļauj brīvāk plānot savu laiku.”

Runājot par iespējamiem trūkumiem vai zaudējumiem, ko rada attālinātās mācības, aptauja atspoguļo, ka 46,1% respondentu piekrīt apgalvojumam “Mācoties attālināti, nav iespējams uztvert skolēna emocijas”, savukārt 52% aptaujāto piekrīt apgalvojumam “Mācību stundās klasē (ne attālināti) mācību priekšmetam atbilstošus uzdevumus iespējams veikt kvalitatīvāk”.

Analizējot apgalvojumus par to, kas trūkst, lai pedagogi attālināto mācību procesu īstenotu sekmīgāk,  tika konstatēts, ka nav tiešsaistes mācību materiālu (38,4% piekrita un 35% drīzāk piekrita šādam apgalvojumam). Par tehnisko līdzekļu trūkumu un nepieciešamību uzlabot digitālās prasmes kā skolotājiem, tā skolēniem, respondentiem tika jautāts arī atvērtajos jautājumos. Vairākums aptaujāto piekrita, ka tā ir problēma, kas nekavējoties jārisina, un daudzi skolotāji norādīja, ka ir gatavi pilnveidoties arī paši.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.