Menu
 

Pasākumā "Cits bazārs" noteikti labākie skolēnu uzņēmumi, starp tiem arī Pierīgas pārstāvji

  • Autors:  Apriņķis.lv
Publicitātes foto Publicitātes foto

Skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) tirgošanās pasākumu "Cits bazārs", kurā piecu dienu garumā savus izstrādājumus interneta vidē piedāvāja 270 SMU no visas Latvijas, šogad apmeklēja vairāk nekā 30 000 interesentu. Pasākuma laikā tika noteikti arī labākie mācību uzņēmumi deviņās nominācijās, kur skolēnu paveikto vērtēja pieredzējušu uzņēmēju, profesionāļu un akadēmiķu žūrija. Pasākumu organizē izglītības organizācija "Junior Achievement Latvia" ("JA Latvia") sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA).

"Tirgošanās internetā šogad jaunajiem uzņēmējiem ir bijusi laba skola. Konkurence e-vidē ir ļoti piesātināta – nav ikgadējās ierastās fiziskās tirdzniecības vietas priekšrocības, un pircēju plūsma ir jānodrošina pašiem. Skolēnu mācību uzņēmumu programmā skolēni saskaras arī ar citiem izaicinājumiem, kuri jārisina ikvienam, veidojot savu biznesu. Tā tiek trenētas tālākai dzīvei nepieciešamas prasmes – uzņēmība, radošums, lēmumu pieņemšana un citas," par izglītības metodi stāsta organizācijas "Junior Achievement Latvia" vadītājs Jānis Krievāns.

Pasākuma ietvaros jauniešus vērtēja ne tikai pircēji, bet arī 57 pieredzējuši profesionāļi no uzņēmumiem, akadēmiskajām struktūrām, finanšu sektora un valsts pārvaldes, pasniedzot balvas deviņās nominācijās. "Cita bazāra" laikā, no 22. līdz 26.aprīlim, skolēni ar žūriju aizvadīja 490 tiešsaistes intervijas, informē organizācijas vadītājs.

Nominācijā "SMU biznesa potenciāls" vidusskolu grupā uzvarēja un balvu no Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras saņēma SMU "Bratus" no Ķekavas vidusskolas. SMU saviem klientiem piedāvā elegantus, no kokmateriāla veidotus kredītkaršu makus. Pamatskolu grupā šajā nominācijā par laureātu kļuva SMU "Koka gars" no Saldus novada pašvaldības Druvas vidusskolas, kas piedāvā atslēgu piekariņus un krūzīšu paliktņus.


SMU "Bratus" maki.

Balvu no BA "Turība" kā "Sociāli atbildīgākais SMU" vidusskolu grupā ieguva SMU SMU "Spoonable" no Valmieras tehnikuma, kas izstrādājuši daudzfunkcionālus galda piederumus cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, bet pamatskolu grupā – "Paulas_2" no Madonas Valsts ģimnāzijas, kuru produkts ir vegānu našķu sausie maisījumi, vēsta J.Krievāns.

Nominācijā "Tehnoloģiskās inovācijas produkts/pakalpojums" tika apbalvoti divi laureāti no vidusskolu grupas un tie saņēma naudas balvas no "Printful" savas inovācijas tālākai attīstībai. Starp laureātiem ir SMU "Re-Grain" no Madonas Valsts ģimnāzijas ar produktu – vienreizlietojamiem ēdamiem traukiem – un SMU "BLIND ABC" no Valmieras tehnikuma, kas izstrādājuši Braila raksta tāfelīti ar skaņas elementiem.

Kā "Labākā SMU pārdošanas komanda" starp vidusskolām sevi pierādīja un balvu no RTU Rīgas Biznesa skolas saņēma SMU "Mr. Un Mrs. Soap" komanda, ko veido skolēni no Rēzeknes tehnikuma un Austrumlatvijas radošo pakalpojumu centra "Zeimuļs". Uzņēmums piedāvā ziepju produktus dāvanām. Pamatskolu grupā šajā nominācijā sevi lieliski parādīja SMU "Sprout Head" no Carnikavas pamatskolas, kura komanda demonstrēja izcilas pārdošanas prasmes, piedāvājot izglītojošas rotaļlietas bērniem – lelles ar augošiem zāles matiem, stāsta J.Krievāns.


SMU "Sprout Head" rotaļlietas.

Balvu no LR Patentu valdes nominācijā "Uz zināšanām balstīts SMU produkts/pakalpojums" starp vidusskolām izcīnīja "No Gravity Charger" no Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas ar produktu – bezvadu lādētāju, kas uzlādes procesā levitē mobilo ierīci. Pamatskolu grupā triumfēja SMU "Roam Dynamics" no Dobeles 1.ģimnāzijas, kas piedāvā IT kodēšanas pakalpojumus.

Nominācijā "Videi draudzīgs SMU produkts/pakalpojums" un balvu no "Swedbank" vidusskolu grupā izcīnīja SMU "Safety Sleep" no Rīgas 64. vidusskolas, piedāvājot ērtus spilvenus ceļojumiem ar auto. Starp pamatskolām uzvarētāji ir SMU "Gumo" no Siguldas 1. pamatskolas ar produktu – pārstrādātu, videi draudzīgu papīru, izmantojamu apsveikuma kartītēm un citiem radošiem darbiem, vēsta J.Krievāns.


SMU "Gumo" papīrs.

"Sociālo mediju komunikācijas balvu" no "Printful" vidusskolu grupā ieguva SMU "Nostalģia" no Āgenskalna Valsts ģimnāzijas, radot apģērbu ar latviešu filmu spilgtākajiem citātiem. Pamatskolu grupā balvu saņēma "Lovely Crafts" no Liepājas Raiņa 6.vidusskolas, piedāvājot pašu radītas preces mājdzīvniekiem. Šie uzņēmumi sevi pierādīja kā prasmīgākie sociālo mediju komunikācijā.

Kā labākais "SMU produkts/pakalpojums gatavs starptautiskajam biznesam" un balvu no "FactSet Latvia" vidusskolu grupā saņēma SMU "BomBomba" no Madonas Valsts ģimnāzijas, ražojot inovatīvus pārtikas produktus no šokolādes. Pamatskolu grupā vislabāk sevi parādīja SMU "Plant Your Dreams" no Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzijas, kas ražo audzēšanas komplektus augiem, atzīmē J.Krievāns.

Uzņēmumi tika apbalvoti arī kategorijā "Labākais reklāmas video". Labāko reklāmu savam produktam – personalizētām rotaslietām – bija izveidojis SMU "Evebijoux"  no Ventspils Valsts 1.ģimnāzijas. Pamatskolu grupā balvu ieguva SMU "Paulas-2" no Madonas Valsts ģimnāzijas, ar jau pieminēto produktu – veselīgiem sausajiem našķiem vegāniem. Balvas uzvarētāji šajā kategorijā saņēma no tirdzniecības centra "Domina Shopping".

Šogad īpašu balvu "Rīgas lauva" labākajiem mācību uzņēmumiem no Rīgas skolām piešķīra Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departaments. Vidusskolu grupā šajā kategorijā balvu ieguva SMU "La Lumi" no Rīgas Valsts 1.ģimnāzijas, kas piedāvā dizaina gaismas objektus. Savukārt starp pamatskolām labākie bija skolēni no Rīgas 64.vidusskolas ar produktu – glicerīna ziepēm "Soapy", stāsta J.Krievāns.

"Cits bazārs" notiek LIAA īstenotā ERAF projekta "Inovāciju motivācijas programma" ietvaros, to līdzfinansē Eiropas Savienība un rīko Latvijas lielākā izglītības organizācija "Junior Achievement Latvia" sadarbībā ar ilggadējo atbalstītāju "Swedbank". Skolēnu mācību uzņēmumu programma ir īpaši 4.12. klašu skolēniem veidota mācību metode. Skolēniem tā ir iespēja, praktiski darbojoties, apgūt sava uzņēmuma izveides un vadīšanas prasmes, radīt produktus un piedāvāt tos saviem potenciālajiem klientiem. Vidēji 22% programmas absolventu jau ir iesaistījušies uzņēmējdarbībā.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.