Menu
 

VISC vadītāja: Nepieciešams tuvināt pirmsskolu un sākumskolu iestāžu attiecības

  • Autors:  LETA
Foto - arhīvs Foto - arhīvs

Nepieciešams tuvināt pirmsskolu un sākumskolu iestāžu attiecības, lai veiksmīgāk sagatavotu bērnus pārejas posmam, tiešsaistes konferencē "Pirmsskolu mācīšanās konsultanti pašvaldībās: iespējas un izaicinājumi" vēstīja Valsts izglītības satura centra (VISC) vadītāja Liene Voroņenko.

Arī Izglītības iniciatīvas centra eksperte Kristīne Liepiņa norādīja, ka daudzi vecāki izsaka nepieciešamību pēc papildus atbalsta pārejas posmā no pirmsskolas uz sākumskolu, kā piemēram, skolu apmeklējums un iespēja piedalīties improvizētās stundās vai vairāk informācijas par gaidāmajām pārmaiņām.

Runājot par pedagogu profesionālo pilnveidi, VISC Vispārējās izglītības satura nodrošināšanas nodaļas vadītāja Liene Zeile skaidroja, ka tiks attīstīta atbalsta sistēma, lai jebkurš pedagogs spētu saprast, kas organizē pedagogu profesionālo pilnveidi.

Papildus Zeile iepazīstināja ar pedagogu profesionālās pilnveides pasākumiem, kas, sadarbībā ar Izglītības iniciatīvu centru, norisinājās 2022.gadā.

Pirmais pasākums bija kursu cikls "Mācīšanās konsultantu sagatavošana pirmsskolām reģiona vajadzībām", otrais bija kursi mācīšanās konsultantiem "Mācīšanās konsultantu-ekspertu sagatavošana pirmsskolām reģiona vajadzībām", bet trešais bija semināru cikls "Mācīšanās konsultantu-ekspertu pirmsskolām profesionālās kompetences pilnveidē atgriezeniskās saites sniegšanai pirmsskolas pedagogiem".

Zeile arī atgādināja, ka VISC mājaslapā ir pieejams plašs konsultantu saraksts, kā arī Zeile norādīja, ka saraksts tiks atjaunots ar aktuālo informāciju līdz šī gada beigām.

Pirmsskolu mācīšanās konsultantu programmas vadītāja un Izglītības iniciatīvu centra eksperte Sandra Kraukle skaidroja, ka spēju nodrošināt kvalitatīvu mācību procesu pedagogam ir pašam jāiegūst. Šajā procesā skolotājus vislabāk varot atbalstīt tieši konsultanti.

Kraukle norādīja, ka liela daļa mācību konsultanti kļūst par pirmsskolas izglītības iestādes metodiķiem vai vadītāja vietniekiem, ka arī daudzi kļūst par pirmsskolas izglītības iestādes vadītājiem.

Kraukle arī prezentēja aptauju par mācīšanās konsultantu darba formu, kurā lielākā daļa konsultantu norādīja, ka viņu darba forma ir mācību procesa vērošana savā izglītības iestādē un atbilstošas konsultācijas sniegšana.

Liela daļa konsultantu arī sadarbojas ar citiem pirmsskolas konsultantiem savās pašvaldībās, kā arī vēro mācību procesu ārpus savas pirmsskolas.

Limbažu novada pirmsskolas pirmsskolas mācīšanās konsultante eksperte un jomas koordinatore Ligita Dambīte ieteica veidot konsultantu tīklojumu vai sistēmu, kuru var izmantot konsultanti, lai efektīvāk sadalītu konsultantu darbību, kā arī, lai sniegtu iespēju konsultantiem komunicēt.

 
atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.