Menu
 

Pērn uz valsts ceļiem samazinājies bojāgājušo skaits, uzbraukšana gājējiem lielākoties reģistrēta Pierīgā

  • Autors:  Apriņķis.lv
Grafika - Latvijas Valsts ceļi Grafika - Latvijas Valsts ceļi

2021.gadā, salīdzinot ar 2020.gadu, uz valsts ceļiem samazinājies ceļu satiksmes negadījumos (CSN) bojāgājušo skaits, liecina Valsts policijas (VP) apkopotā statistika. 2020.gadā uz valsts ceļiem gāja bojā 96 cilvēki, savukārt 2021.gadā – 92. No 92 bojāgājušajiem 39 zaudēja dzīvību sadursmēs, 21 – auto apgāšanās rezultātā, 14 bojāgājušie bija gājēji, desmit – riteņbraucēji, divi bojāgājušie bija sadursmēs ar dzīvniekiem, trīs – uzbraukšanā šķērslim, vēl trīs – uzbraukšanā stāvošam transporta līdzeklim.

Visvairāk bojāgājušo bija sadursmēs – 39 cilvēki, visvairāk sadursmju notika uz reģionālajiem autoceļiem, uz tiem gāja bojā 20 no 39 sadursmēs bojāgājušajiem. Uz reģionālajiem autoceļiem bija arī visvairāk apgāšanās gadījumu ar bojāgājušajiem – 10 no 21 gadījuma. Arī uz vietējiem ceļiem apgāšanās notika bieži, uz šiem ceļiem bojā gāja vēl deviņi cilvēki, bet uz valsts galvenajiem ceļiem apgāšanās notikušas izteikti reti – 2021. gadā bija divi šādi smagi CSN, informēja VSIA “Latvijas Valsts ceļi (LVC).

Pērn uz valsts ceļiem gandrīz uz pusi samazinājies bojāgājušo gājēju skaits: 2020. gadā uz valsts autoceļiem bojā gāja 25 gājēji, bet pērn – 14. Smagie CSN ar uzbraukšanu gājējiem pārsvarā notikuši Pierīgā un citu apdzīvotu vietu apkārtnē. Gan pērn, gan 2020. gadā šo bojāgājušo gājēju skaitā ir divi uz ceļa guloši cilvēki, kuriem uzbrauca automašīnas.

Uz valsts autoceļiem CSN bojāgājušo riteņbraucēju skaits gan pērn, gan 2020. gadā bija vienāds – desmit cilvēku. Smagie CSN ar riteņbraucējiem pārsvarā notikuši tālu no apdzīvotām vietām. Lielākā daļa smago CSN notikuši autovadītāju nepareizi pieņemto lēmumu dēļ. LVC speciālisti ir apsekojuši 82 smago CSN vietas, no tām 17 vietās bijuši ieteikumi infrastruktūras uzlabojumiem.

“Izteikti smago CSN iemesli pērn ir bijuši atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana, alkohola reibums un ceļa horizontālo apzīmējumu neievērošana,” trešdien Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē uzsvēra VSIA “Latvijas Valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis. Viņš arī akcentēja, ka, lai veiktu pilnu CSN analīzi, ir nepieciešami pilnvērtīgi dati par negadījumu apstākļiem un iemesliem.Lai šādus datus iegūtu, ir ciešāk jāsadarbojas Valsts policijai un LVC speciālistiem, ir jānodrošina operatīva informācijas apmaiņa, lai būtu iespējama pilnvērtīga un konsekventa CSN analīze.

Iespējams, ir jāpārņem Igaunijas un Zviedrijas pieredze, kad pie katra smagā CSN analīzes strādā speciālistu komisija, kuras sastāvā ir gan policijas, gan ceļu administrācijas, gan citi speciālisti. Tādējādi iespējama operatīva informācijas apmaiņa  un tūlītēja visaptveroša analīze, uzskata LVC.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.