Menu
 

LAU: Sāls ir efektīvākais slīdamības samazināšanas reaģents asfalta seguma autoceļiem

  • Autors:  Apriņķis.lv
Ilustrācija - Latvijas autoceļu uzturētājs Ilustrācija - Latvijas autoceļu uzturētājs

Lai samazinātu autoceļu slīdamību, VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs“ (LAU) ziemas sezonā ceļus apstrādā ar mitro sāli, smilts-sāls maisījumu, smilti, šķembiņām vai veic rievošanu. LAU aicina autovadītājus ievērot drošus braukšanas pamatprincipus – izvairīties no straujas manevrēšanas un izvēlēties ceļa un laika apstākļiem atbilstošu ātrumu. Autoceļu brauktuve var būt arī slidena pēc tam, kad veikti slīdamības samazināšanas darbi.

Kā skaidro LAU, asfalta seguma virsmas temperatūrai esot līdz -10oC  izmanto sāli. Tas samazina apledojuma veidošanās iespējamību, kausē ledu un sniegu, kā arī samazina slīdamību. Savukārt pie gaisa temperatūras zem -10°C izmanto smilts-sāls maisījumu, kas mazina slīdamību, jo tiek paaugstināta transporta līdzekļu riteņu saķere ar segumu.

Sāls ir efektīvākais slīdamības samazināšanas reaģents asfalta seguma autoceļiem. Tas saistīts ar to, ka šī materiāla funkcionālās īpašības ir sabalansētas ar tehnoloģiskajām izmaksām. Sāli slīdamības samazināšanai izmanto arī citās Eiropas valstīs, tajā skaitā Skandināvijā.

Uz autoceļiem ar grants segumu, satiksmei bīstamajos posmos,  veic to apstrādi ar smilti vai sīkšķembām, kā arī tiek veikta rievošana, kas paaugstina transportlīdzekļu riteņu saķeri ar brauktuves segumu. Autoceļu virsmas rievošanu var veikt uz autoceļiem ar vismaz piecu centimetru piebraukta sniega vai ledus biezumu.

LAU diennakts režīmā monitorē valsts autoceļu stāvokli un konstatējot noteiktajai uzturēšanas klasei neatbilstošus braukšanas apstākļus – sniegs, apledojums u.c. – ziemas dienesta darbinieki uzsāk darba organizāciju.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.