Menu

Ķekavas novadā darbu sāk piecas jaunas pārvaldes

Ķekavas novadā darbu sāk piecas jaunas pārvaldes Foto no arhīva

No ceturtdienas Ķekavas pašvaldībā darbu sāk piecas jaunas pārvaldes, kuru uzdevums ir "nodrošināt mūsdienu prasībām atbilstošu klientu kvalitatīvu apkalpošanu un vienotu, pārdomātu plānošanu", aģentūru LETA informēja Ķekavas domes Sabiedrisko attiecību nodaļā.

Izvērtējot esošo situāciju, problēmas un iespējamos risinājumus tam, kā varētu sasniegt izvirzīto mērķi – līdz 2020. gada beigām izveidot uz labas pārvaldības principiem balstītu pašvaldības administrācijas organizāciju –, šī gada jūnijā dome nolēma veikt pašvaldības organizācijā strukturālas pārmaiņas, izveidojot piecas nozaru pārvaldes. Turpmāk novadā darbosies Administratīvā pārvalde, Attīstības un būvniecības pārvalde, Izglītības, kultūras un sporta pārvalde, Īpašumu pārvalde, kā arī Finanšu pārvalde.

Organizācijas struktūras pārmaiņu rezultātā plānots panākt vienas pieturas aģentūras principu konkrētajā nozarē un nodrošināt to, ka iedzīvotājiem būtu saprotams, vienkāršs, efektīvs un caurskatāms pakalpojumu saņemšanas process. Kā norāda domes priekšsēdētāja Viktorija Baire, jaunā pašvaldības struktūra "nodrošinās vienotu un pārdomātu plānošanu, tostarp finanšu un citu resursu efektīvāku izmantošanu".

Pārvaldes būs atbildīgas par pakalpojumiem, kas ir sagrupēti saprotami un atbilstoši iedzīvotāju vajadzībām. "Vienota pieeja pakalpojumu sniegšanai samazinās administratīvo slogu ne tikai pašvaldības klientiem, bet arī darbiniekiem, piemēram, samazināsies lieko un dublējošo darbības skaits, saīsināsies laiks, gaidot informāciju vai lēmumu," skaidro domes pārstāvji.

Plānots, ka iedzīvotājiem ar pašvaldību būs vieglāk un vienkāršāk komunicēt, lai pieprasītu un saņemtu vajadzīgo pakalpojumu. Arī sūdzību un ierosinājumu izskatīšana notiks ātrāk, nodrošinot pārvaldes darba nepārtrauktu uzlabošanu.

Jaunizveidotās pārvaldes jeb "jumta organizācijas" nodrošinās atbildību par uzticēto jomu, ieviešot vienotu metodiku un pieeju darba organizācijā, resursu plānošanā, problēmu risināšanā un efektīvu un kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanu pašvaldības klientiem. Tāpat Administratīvā pārvalde nodrošinās iekšējos pakalpojumus un izstrādās vienotu un visai organizācijai saistošu politiku darbības atbalsta jomām, piemēram, informācijas tehnoloģiju, personāla vadības jomām un citām.

Vienlaikus pašvaldība atgādina, ka šogad maijā noslēdzās nozaru grupu darbs, kuras definēja katras jomas uzdevumus, problēmas, sasniedzamos rezultātus un nepieciešamos uzlabojumus, analizējot labos pārvaldes piemērus arī citās pašvaldībās Latvijā un ārvalstīs.

Darba grupās piedalījās pašvaldības konkrētās jomas speciālisti un saistīto jomu pārstāvji, un tās notika attīstības projekta "Ķekavas novada pašvaldības Administrācijas organizācijas pārvaldības sistēmas novērtējums un pilnveidošana" laikā.

Atstāt komentāru

* Ar zvaigznīti ir atzīmēti obligātie lauki, kas ir jāaizpilda

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.