Menu
 

Vai lielceļi kļūs gludāki? Apriņķis.lv

  • Autors:  Una Griškeviča
Vai lielceļi kļūs gludāki? Foto - arhīvs

Ir atnākusi ziema, Pierīgas ceļus padarot vēl grūtāk izbraucamus un uz brīdi liekot aizmirst par bedrēm un ielāpiem, kas slēpjas zem sniega un ledus segas. Taču autobraucējus, kuri ikdienā izmanto, piemēram, Vidzemes šoseju, šķiet, varētu interesēt, kad beidzot tiks salaboti tie pārdesmit kilometri “Sēnītes” posmā, kas, pieklājīgi izsakoties, ir ļoti sliktā stāvoklī.

Loģiski, ka, braucot pa šo ceļu, autobraucējiem rodas jautājums, kur paliek ceļu nodoklī samaksātie eiro.

“Sēnītes” posma remonts izmaksās 38 miljonus eiro

Šosejas remonts pie kādreizējā restorāna “Sēnīte”, iespējams, atdzīvinās šo jau daudzus gadus skumstošo ēku kompleksu.

Sazinoties ar VAS “Latvijas Valsts ceļi” pārstāvēm Annu Konovu un Ievu Niedru, “Rīgas Apriņķa Avīze” noskaidroja, ka pagaidām droši zināms ir tikai par būvdarbiem “Sēnītes” posmā, jo, kā norādīja Anna Kononova, būvdarbu plāni vēl tiek precizēti un tiks publiskoti pavasarī. Tālab pagaidām vēl nav zināms ne tas, kuros ceļa posmos remonti tiks veikti, ne tas, cik kilometru plānots atjaunot.

“Rīgas Apriņķa Avīze” pauž izbrīnu, jo ceļu remonti tomēr nav, piedodiet, tualetes papīra iegāde privātām vajadzībām un būtu tikai loģiski jau gada sākumā zināt par šajā pašā gadā plānotajiem remontiem nozīmīgā valsts reģionā.

Kā liecina VAS “Latvijas Valsts ceļi” tīmekļvietnē 2018. gada 4. decembrī publicētā informācija, ir parakstīts līgums par būvdarbiem “Sēnītes” posmā, un tas būs pēdējais ceļu objekts ar Kohēzijas fonda līdzfinansējumu šajā plānošanas periodā (2014.–2020. gads).

Ir noslēgts līgums par būvdarbu veikšanu “Sēnītes” posmā uz Vidzemes šosejas (A2). Līgums paredz valsts galvenā autoceļa A2 (Rīga–Sigulda–Igaunijas robeža) posma no 25,50. līdz 39,40. kilometram abu brauktuvju un valsts galvenā autoceļa A3 (Inčukalns–Valmiera) posma no 0,00. līdz 1,65. kilometram segas pārbūvi.

“Kā jau ziņojām, par uzvarētājiem atklātā konkursā būvdarbu veikšanai “Sēnītes” posmā ir atzīta piegādātāju apvienība “Binders” un “ACB”, jo tās piedāvājums atbilda visām konkursā izvirzītajām prasībām un piedāvātā cena 38 498 327,17 eiro bez PVN bija viszemākā,” vēsta ieraksts VAS “Latvijas Valsts ceļi” vietnē.

Projekta ietvaros plānots veikt seguma pārbūvi visā posma (13,90 kilometri uz Vidzemes šosejas un 1,65 kilometri uz Valmieras šosejas) garumā, kā arī visu satiksmes pārvadu pārbūvi. Asfaltbetona segumu paredzēts klāt trīs kārtās, tāpat paredzēta Straujupītes caurtekas pārbūve, kā arī mazāku caurteku pārbūve un tīrīšana, gājēju tuneļa atjaunošana “Sēnītes” satiksmes mezglā, 14 autobusu pieturvietu atjaunošana un sešu paviljonu izbūve. Tiks nomainītas un izbūvētas transporta un gājēju drošības barjeras, uzstādīti drošības žogi brauktuves sadalošajā joslā, atjaunots gājēju luksofors un ceļa apgaismojums Vangažos. Tiltam pār Gauju (uz A3) tiks mainīts asfaltbetona segums.

Aktīvie būvdarbi objektā tiks uzsākti nākamgad, tiklīdz to ļaus laikapstākļi. Būvdarbi tiks finansēti gan no ES Kohēzijas fonda, gan no valsts budžeta apakšprogrammas “Valsts autoceļu uzturēšana un atjaunošana” un citām valsts budžeta programmām. Šis ir pēdējais līgums ar Kohēzijas fonda līdzfinansējumu šajā plānošanas periodā (2014.–2020. gads).”

Kā liecina pieejamā informācija, kopumā šajā plānošanas periodā Kohēzijas fonda līdzfinansējums valsts autoceļiem ir 256,9 miljoni eiro, bet no Eiropas Reģionālās attīstības fonda – 277 miljoni eiro. Savukārt 2018. gadā kopējais finansējums valsts autoceļiem, ieskaitot ziemas un vasaras uzturēšanas darbus, ir 285 miljoni eiro, no tiem 102 miljoni eiro – Eiropas Savienības fondu finansējums un 183 miljoni eiro – valsts budžeta finansējums.

Kas notiks ar bēdīgi slaveno autoceļu P4?

Pērn, apceļojot Pierīgas novadus, “Rīgas Apriņķa Avīze” ne reizi vien pārliecinājās arī par reģionālā autoceļa P4 (Rīga–Ropaži–Ērgļi) briesmīgo stāvokli, ko varētu raksturot ar vārdiem “ielāps uz ielāpa”. Jau 2017. gadā “RAA” rakstīja arī par Ropažu novada iedzīvotāju protesta akciju, kuras laikā savāktie paraksti tika iesniegti valdībā, Satiksmes ministrijā un VAS “Latvijas Valsts ceļi”, jo, kā izrādās, šis pirms 40 gadiem būvētais ceļš nekad nav ticis labots, ja par labošanu neuzskata nepārtrauktu ielāpu likšanu.

Pagājušajā vasarā, viesojoties Ropažu novadā, pašvaldības sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Koleča “Rīgas Apriņķa Avīzei” stāstīja, ka sliktā ceļa dēļ novada uzņēmēji cieš pamatīgus zaudējumus, šoferi bieži apskādē riepas, savukārt autopārvadātājs “Galss-Buss” pat atteicies pa šo ceļu laist jaunos autobusus, jo pēc katra šāda brauciena tie esot jāremontē. Tolaik arī tika runāts, ka, iespējams, 2019. gadā tomēr varētu tapt ceļa renovācijas projekts.

Kā pagājušajā nedēļā “Rīgas Apriņķa Avīzei” pavēstīja Inga Koleča, 2018. gada 5. decembrī Ropažu novada domes vadība tikās ar VAS “Latvijas valsts ceļi” valdes priekšsēdētāju Jāni Langi un satiksmes ministra padomnieku Reini Uzulnieku, lai pārrunātu aktuālos valsts reģionālā autoceļa P4 rekonstrukcijas projekta izstrādes tehniskos nosacījumus un vienotos par abpusēji vislabāko iespējamo risinājumu (informācija par šo tikšanos ir pieejama arī Ropažu novada domes tīmekļa vietnē www.ropazi.lv).

Gatavojoties šai tikšanās reizei, novada pašvaldība, ņemot vērā iedzīvotāju iesniegumus, bija sagatavojusi priekšlikumus P4 pārbūves projektēšanas nosacījumiem, lūdzot izvērtēt iespēju uzstādīt ceļu norobežojošu žogu, lai pasargātu ceļa lietotājus no sadursmes ar meža dzīvniekiem, paredzēt uzbrauktuves un nobrauktuves uz apdzīvotajām vietām, paredzēt izgaismotus galvenos krustojumus, projektēt no ceļa atdalītu, apgaismotu veloceliņu visa rekonstruējamā posma garumā, atjaunot esošās un izbūvēt jaunas caurtekas, kur tas nepieciešams, labiekārtot autobusu pieturas u.c.

“Sarunā ar VAS “Latvijas Valsts ceļi” pārstāvjiem tika panākta vienošanās, ka priekšlikumi tiks izvērtēti un ņemti vērā atbilstoši likumdošanai, reālajām un finansiālajām iespējām, taču jau šobrīd ir skaidrs, ka šīs projektēšanas laikā valsts reģionālajam autoceļam P4 nebūs iespējams izprojektēt un izveidot veloceliņu paralēli P4, kā to redz un vēlas pašvaldība, taču tika apliecināts, ka projektēšanas laikā tiks iezīmēta teritorija – koridors – šāda veloceliņa esamībai gadījumā, ja pašvaldībai tuvākā vai tālākā nākotnē radīsies iespēja piesaistīt ES fondu vai kādu citu finansējumu veloceliņa izveidei.”

Tāpat bija paredzēts, ka jau decembrī VAS “Latvijas Valsts ceļi” izsludinās iepirkuma procedūru valsts reģionālā autoceļa P4 rekonstrukcijas projekta izstrādes darbu veikšanai. Noslēdzoties iepirkuma procedūrai, paredzams, ka projektēšana un ekspertīze ilgs līdz 2020. gadam un 2021. gadā varētu sākties reāli P4 rekonstrukcijas būvdarbi.

Kā “Rīgas Apriņķa Avīze” pārliecinājās VAS “Latvijas Valsts ceļi” tīmekļvietnes iepirkumu sadaļā, patiešām ir izsludināts iepirkums LVC2018/77/AC “Valsts reģionālā autoceļa P4 Rīga–Ērgļi posma 14,29.–30,30. km pārbūves būvprojekta izstrāde un autoruzraudzība”. Tātad ir cerība, ka reiz situācija uz šī ceļa tomēr varētu uzlaboties.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.