Menu
 

Pētījums: iedzīvotāju porciju lielums samazinās, uz šķīvja – veselīgāki produkti

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - arhīvs Foto - arhīvs

Pēdējā pusgada laikā izmaiņas piedzīvojuši arī mājsaimniecību ēšanas paradumi – to atzinusi gandrīz trešdaļa respondentu. Lielākās izmaiņas ir skārušas porciju lielumu, liecina jaunākā “Maxima mazumtirdzniecības kompass” pētījums. Katrs desmitais Latvijas iedzīvotājs (10%) atzinis, ka viņa porcijas lielums pēdējā laikā ir samazinājies, bet tikai 2% aptaujāto porcijas kļuvušas lielākas.

Izmaiņas skārušas arī iepirkumu groziņus – Top 5 produktu kategorijas, kuras Latvijas iedzīvotāji uzturā sākuši lietot biežāk, ir svaigie dārzeņi (28%), svaigie augļi un ogas (21%), olas (20%), svaiga gaļa un/vai zivis (19%), kā arī piena produkti (19%), līdz ar to var secināt, ka kopumā Latvijas iedzīvotāju uzturs ir kļuvis veselīgāks.

Visbiežāk porciju lieluma samazināšanos minējuši jaunieši vecumā no 18-24 gadiem (17%) un cilvēki vecāki par 45 gadiem (11%). Kā skaidro pētījumu centra SKDS direktors Arnis Kaktiņš, šie rezultāti varētu liecināt par cilvēku pievēršanos veselīgākam dzīvesveidam, attiecīgi pielāgojot savu maltīšu lielumu un biežumu. Vienlaikus tas varētu būt indikators iedzīvotāju vēlmei ietaupīt. Par to liecina arī fakts, ka noteiktai iedzīvotāju daļai (9%) ēdienreižu skaits mājās ir palielinājies.

Savu popularitāti pakāpeniski atgūst arī sabiedriskās ēdināšanas sektors – nedaudz vairāk kā 9% respondentu atzinuši, ka viņi ir sākuši ēst ārpus mājām biežāk, turklāt šāda rīcība ir spilgti izteikta tieši jauniešu vidū (14,5%). “Ierobežojumu atcelšana ir pavērusi durvis socializēšanās iespējām ārpus mājām, un dati apliecina, ka jaunieši šo iespēju nav laiduši garām – viņi aktīvi dodas uz kafejnīcām, bāriem un citām iestādēm, lai ne vien izbaudītu gatavu maltīti, bet arī satiktos ar draugiem,” komentējis A.Kaktiņš.

Kamēr augļi, dārzeņi un svaigo produktu kategorijas pircēju groziņos parādās arvien biežāk, neveselīgās produkcijas, kā arī gatavās kulinārijas patēriņš ir sarucis. Top 5 produktu kategorijas, kuras respondenti uzturā sākuši lietot retāk, ir konditorejas izstrādājumi (28%), saldumi un/vai našķi (23%), gatavā kulinārija, piemēram, salāti un sviestmaizes (19%), alkohols un cigaretes (17%), kā arī gaļas izstrādājumi (17%).

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.