Menu
 

Pētījums: Turpina sarukt uzticība valdībai un medijiem Apriņķis.lv

  • Autors:  Uzņēmuma "Komunikācijas aģentūra / Edelman Affiliate" pārstāvji
Foto - pixabay.com Foto - pixabay.com

Saskaņā ar starptautiskā sabiedrisko attiecību uzņēmuma “Edelman” ikgadējā Uzticības barometra pētījuma datiem mūsdienu sabiedrības uzticība dažādām institūcijām turpina sarukt. Visvairāk cilvēki šobrīd uzticas uzņēmējdarbībai (61%). Sabiedrība sagaida daudz aktīvāku uzņēmēju iesaisti dažādu pilsonisko problēmu risināšanā. Tikmēr valdībai un medijiem uzticība turpina sarukt. Bažas par viltus ziņu izmantošanu kā manipulatīvu ieroci sasniegušas līdz šim augstāko slieksni – 76%. “Edelman” Uzticības barometrs ir ikgadējs uzticamības pētījums, kurā šogad piedalījās 36 000 respondentu no 28 valstīm.

“Šī gada “Edelman” Uzticamības barometra pētījuma rezultāti iezīmē ļoti skaidru tendenci – kamēr uzticamība it visām institūcijām krītas, uzņēmējdarbībai un uzņēmumu vadībai tā saglabājas stabila. Uzņēmumu vadītājus sabiedrība redz kā galvenos pārmaiņu ierosinātājus. Taču, lai spētu ietekmēt apkārt notiekošos procesus, kas ir svarīgi iedzīvotājiem, uzņēmumiem ir jāprot runāt gan par paveikto, gan jābūt aktīviem publiskajā telpā, tostarp mediju vidē, sociālajos tīklos un citviet. Tie uzņēmumi, kuri pirmie uztvers šo šībrīža iespēju, būs galvenie ieguvēji un nostiprinās savas pozīcijas kā jaunie viedokļu un rīcību līderi,” norāda  uzņēmuma “Komunikācijas aģentūra / Edelman Affiliate” stratēģiskās komunikācijas konsultante Zane Vītola.

Neuzticēšanās kļūst par sabiedrības tendenci: visvairāk uzticas uzņēmējdarbībai

Gandrīz seši no desmit aptaujātajiem apgalvo, ka sajūt tendenci kaut kam nemitīgi neuzticēties, līdz redzami skaidri pierādījumi informācijas/notikumu ticamībai. 64% aptaujāto apgalvo, ka cilvēki vairs nespēj konstruktīvi diskutēt par jautājumiem, par kuriem viņiem ir atšķirīgs viedoklis. Vaicāti par uzticēšanos dažādām institūcijām, 61% aptaujāto atzīst, ka uzņēmējdarbībai šobrīd uzticas visvairāk, apsteidzot pat nevalstiskās institūcijas (59%), valdību (52%) un medijus (50%).

Valdība un mediji veicina neuzticamības loku, sabiedrības bailes pieaug

Gandrīz puse respondentu valdību (48%) un medijus (46%) uzskata par sabiedrību šķelošiem spēkiem. Turklāt valdības vadītāji un žurnālisti mūsdienās tiek uzskatīti par sabiedrības līderiem, kuriem uzticas vismazāk. Arī ziņu avotiem neizdodas atrisināt uzticamības problēmu – meklētājprogrammām uzticas 59%, kam seko tradicionālie mediji (57%), privātie mediji (43%) un sociālie mediji ar tikai 37%. Sabiedrības bažas par viltus ziņām, kas tiek izmantotas arī kā manipulatīvs ierocis, ir sasniegušas līdz šim augstāko līmeni – 76%.  Daudzās pētītajās demokrātijās valsts iestādēm uzticas mazāk nekā puse aptaujāto, tostarp Vācijā tikai 46 punkti, Spānijā – 45, Apvienotajā Karalistē – 44 un 43 punkti ASV. Neviena no attīstītajām valstīm netic, ka viņu ģimenes dzīvos labāk pēc pieciem gadiem, bez ticības tam, ka valsts institūcijas nodrošinās risinājumus. Ievērojama daļa sabiedrības ir noraizējusies par darba zaudēšanu (85%), kā arī klimata pārmaiņām (75%).

No uzņēmējiem sagaida iesaisti sabiedrības problēmu risināšanā

Sabiedrība no uzņēmējiem sagaida nozīmīgu iesaisti dažādu jautājumu risināšanā, tostarp aptaujātie uzskata, ka uzņēmēji nedara pietiekami daudz, lai risinātu sabiedrības problēmas, kā galvenās tiek uzsvērtas – klimata pārmaiņas (52%), ekonomiskā nevienlīdzība (49%), darbaspēka pārkvalificēšana (46%) un uzticama informācija (42%). 60% aptaujāto, apsverot jaunu darbavietu, sagaida, ka uzņēmuma vadītājs runātu un aktualizētu strīdīgus politiskus un sociālus jautājumus, 80% iedzīvotāju vēlas, lai viņu vadītājs publiski iesaistītos sabiedriski politisku jautājumu risināšanā.

“Edelman” Uzticības barometrs apkopo informāciju par sabiedrības uzticību institūcijām, valsts sektoram un industrijām. Tas ir lielākais šāda tipa pētījums komunikācijas nozarē, kas aptver vairāk nekā 36 000 respondentus dažādos segmentos visā pasaulē.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.