Menu
 

Uzņēmumiem ir svarīgi veidot korporatīvo stāstu Apriņķis.lv

  • Autors:  Ieva Adamss, biznesa augstskolas “Turība” lektore, komunikācijas eksperte un mentore
Foto - publicitātes Foto - publicitātes

Mūsdienās, lai spētu piesaistīt un noturēt pircēju uzmanību, uzņēmumiem ir ļoti būtiski radīt korporatīvo stāstu jeb story telling, tādējādi veidojot arī kopīgas vērtības starp patērētāju un uzņēmumu.

Korporatīvais stāsts (story telling)

Korporatīvais stāsts sevī ietver virkni dažādu aspektu, taču vienkāršoti tas nozīmē pastāstīt, ko tu dari, savam ideālajam klientam pievilcīgā veidā. Ar ideālo klientu mēs saprotam klientu, kurš sniedz gandarījumu, atsauksmes un viedokli un kura dēļ uzņēmums vēlas turpināt darboties un attīstīties. Labāk gūt vienu šādu lojālu klientu nekā desmit klientu, kas paies garām un pat nespēs novērtēt ieguldīto darbu un laiku.

Radot korporatīvo stāstu, uzņēmējam ir vieglāk izprast, kādu labumu tas sniedz saviem klientiem, tādējādi to ir vieglāk nokomunicēt saviem klientiem, darbiniekiem, sadarbības partneriem – faktiski jebkuram.

Lielākajiem uzņēmumiem nepieder nekas

Mūsdienu biznesa vides lielākais fenomens ir tas, ka lielākajiem uzņēmumiem nekas nepieder. Piemēram, “AirBnB”, “Uber” un “Facebook” saviem klientiem ir iedevuši tikai darbarīkus, ar kuriem katrs indivīds spēj darboties. Šeit attiecīgi var redzēt šo korporatīvā stāsta nozīmi un patērētāja motivēšanu noticēt un aktīvi darboties, lai nestu labumu ne tikai sev, bet celtu reputāciju arī paša uzņēmuma kopējam labumam.

Šādi uzņēmumi darbojas kontrolētā pašplūsmā, jo uzņēmums iesaistās tikai tad, kad nepieciešams, un ļauj cilvēkiem pēc savas vēlmes un spējām darboties un veidot pašiem savu vietu uzņēmuma vidē. Protams, mazas motivācijas un uzlabojumi ir periodiski vajadzīgi, lai uzņēmums būtu ilgtspējīgs, taču krasas izmaiņas ir grūti piedot.

Vērtības, kas caurvijas ar uzņēmumu

Jāspēj radīt stāstu, kas ir lielāks par tevi pašu, proti, jābūt pievienotai vērtībai un saiknei, ar ko patērētājs vēlas asociēties. Protams, produkts, ko pārdodam, vai pakalpojums, ko sniedzam, var būt vienāds ar simts citiem konkurentu produktiem, taču jāspēj lakoniski ieinteresēt patērētāju un jāpārliecina, ka viņa vērtības kā personai ir vienādas ar uzņēmuma vīziju un uz tām balstītajām vērtībām.

Pasniedz datus stāstā, kas rada emocijas

Uzņēmumu mājaslapās ir sadaļa “Par mums”, kur bieži ir salikti dati un skaitļi, piemēram, dibināšana, apgrozījums un citi, kas nerada pilnīgi nekādas emocijas. Šādi dati principā paredzēti tikai investoriem, jo dod priekšstatu un sniedz drošības sajūtu, pieņemot tālākus lēmumus. Parastam klientam ir vajadzīga cita pieeja un metodes, jo patērētājiem mūsdienās vairāk patīk vizuāli uzskates materiāli ar skaņu, lai nepatērētu laiku un enerģiju, lasot to, kas viņu nesaista.

Nav vajadzīgs daudz, mūsdienu tehnoloģiju iespējas un ātrā informācijas aprite ļauj ar telefonu uzfilmēt pāris “Instagram Reels” vai kādu citu videoformāta saturu, kurā iepazīstina nevis vairs ar datiem, bet gan ar to, ko uzņēmums pārstāv, kāda ir tā vīzija, kādu labumu sniedz klientam, un pasniegt vērtību kopu, kas visiem “aizķertos”.

Plašāks ekspertes viedoklis par korporatīvā stāsta veidošanu pieejams biznesa augstskolas “Turība” podkāstā “Eksperts tuvplānā”.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.