Menu
 

"Madara Cosmetics" peļņa pirmajā pusgadā sarukusi līdz 282 000 eiro

  • Autors:  LETA
Foto - arhīvs Foto - arhīvs

Kosmētikas ražotāja AS "Madara Cosmetics" koncerna apgrozījums šogad pirmajā pusgadā bija 11,373 miljoni eiro, kas ir par 1,5% vairāk nekā 2024.gada attiecīgajā periodā, savukārt koncerna peļņa samazinājās vairākkārtīgi un bija 281 961 eiro, liecina kompānijas sniegtā informācija biržai "Nasdaq Riga".

Vienlaikus koncerna apgrozījums, pēc salīdzināmiem datiem, attiecīgajā periodā pieauga par 9%.

"Šā gada pirmie seši mēneši mums ir demonstrējuši stabilu sniegumu pamatbiznesā - ar 9% izaugsmi, kas būtiski pārsniedz Eiropas skaistumkopšanas industrijas vidējo pieaugumu, kas šogad bijis 1-3% robežās," norāda "Madara Cosmetics" izpilddirektore Gunta Šulte.

Viņa arī min, ka uzņēmuma finanšu rādītāji atspoguļo aktīvu investīciju un attīstības fāzi, kā arī pirmajā pusgadā ir ielikti pamati jauna, daudzsološa eksporta reģiona apguvei, par kuru detalizētāku ieskatu kompānija sniegs trešajā ceturksnī.

Kompānijā norāda, ka 2025.gada pirmajā pusgadā "Madara Cosmetics" turpināja pilotkampaņas jaunu klientu piesaistei ASV, attīstīja "TikTok" veikalu Apvienotajā Karalistē un "Amazon" kanālu. Tāpat ar jaundibinātās SIA "BrandLab Cosmetics" starpniecību tika sākta zīmolu koncepciju testēšana e-komercijas vidē. Tostarp uzņēmums sāka e-komercijas lapas migrāciju uz pasaulē vadošo platformu "Shopify" un pirmie testa tirgi paredzēti trešajā ceturksnī.

"Madara Cosmetics" e-komercijas segmenta tiešo pārdošanas kanālu apgrozījums šogad pirmajā pusgadā pieaudzis par 11%. Straujākais kāpums bijis "Amazon", kur apgrozījums dubultojies, un "TikTok", kur otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar pirmo ceturksni apgrozījums pieaudzis divas reizes.

Otrs būtisks koncerna stratēģiskais virziens ir fiziskās mazumtirdzniecības attīstība. "Marada" zīmola produkti ir pieejami vairāk nekā 60 "Müller" veikalos Vācijā, Austrijā un Šveicē, kā arī ir sākta sadarbība ar "My Cream" - četros veikalos Francijā un trijos Apvienotajā Karalistē. Šogad otrā ceturkšņa beigās sākta tirdzniecība 25 "Druni" veikalos Spānijā un 50 "Nocibé" veikalos Francijā ar gaidāmu būtisku ietekmi uz koncerna 2025.gada finanšu rādītājiem.

Kompānijā arī informē, ka, pēc salīdzināmiem datiem, Vācijā apgrozījums attiecīgajā periodā audzis par 24%, Francijā - par 7%, bet Latvijā - par 47%.

"Madara Cosmetics" finanšu direktore Tatjana Nagle min, ka 2025.gada pirmajā pusgadā "Madara Cosmetics" galveno uzmanību veltīja izaugsmi veicinošiem pasākumiem, kuru īstermiņa ietekme uz rentabilitāti bija ap trim procentpunktiem uz leju. "Otrajā pusgadā gaidām šo iniciatīvu rezultātus, kā arī īstenosim vairākus efektivitātes paaugstināšanas soļus, lai būtiski uzlabotu rentabilitātes rādītājus," viņa norāda.

Starp "Madara Cosmetics" izvirzītajiem mērķiem 2025.gada otrajam pusgadam ir vairākkārt palielināt "TikTok" kanāla pārdošanas apgrozījumu, sasniegt vismaz 10% kopējo apgrozījuma pieaugumu, stabilizēt un būtiski uzlabot EBITDA maržu, kā arī komandu struktūras un resursu pielāgošana turpmākās izaugsmes potenciālam.

Koncerna vadības noteiktais minimālais 2025.gada apgrozījuma pieauguma mērķis 10% apmērā jeb apgrozījums 23,67 miljoni eiro joprojām ir spēkā.

"Madara Cosmetics" koncerna apgrozījums 2024.gada pirmajā pusgadā bija 11,208 miljoni eiro, bet koncerna peļņa bija 4,076 miljoni eiro.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.