Menu
 

Aptauja: 93% vilcienu pasažieru ir apmierināti ar vilcienu kustības precizitāti

  • Autors:  LETA
Foto - arhīvs Foto - arhīvs

Lielākā daļa jeb 93% Latvijas iedzīvotāju, kas izmanto vilcienu satiksmi, ir apmierināti ar vilcienu kustības precizitāti, informēja AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārstāvji, atsaucoties uz pētījumu kompānijas "Kantar" veikto aptauju.

Tikmēr laikus nonākt galamērķī ir svarīgi 52% pasažieru, kas ar vilcienu ikdienā dodas uz darbu, kā arī 48% respondentu, kas izmanto to, lai dotos uz kādu kultūras pasākumu, un 38% braucēju, kas dodas apciemot radus un draugus.

Pēc aptaujas datiem, 46% respondentu ceļā pavadīto laiku izmanto izklaidei, piemēram, lai pārlūkotu internetu, klausītos mūziku, skatītos filmas un spēlētu spēles, bet 21% lasa, mācās vai strādā. Gandrīz trešdaļa jeb 29% pasažieru atpūšas, guļot, vērojot apkārt notiekošo caur logu vai citus braucējus.

Vienlaikus PV pārstāvji atzīmē, ka, vērtējot drošības situāciju, arī šogad ap 80% pasažieru ir atbildējuši, ka vilcienā jūtas droši gan par sevi, gan par savām mantām.

Tāpat aptaujas rezultāti liecina, ka 44% pasažieru ir uzskatāmi par ilglaicīgiem vilciena lietotājiem, kas to kā pārvietošanās līdzekli izmanto jau vairāk nekā desmit gadus, savukārt 35% respondentu ar vilcienu pārvietojas no viena līdz septiņiem gadiem.

PV pārstāvji arī norāda, ka salīdzinot ar 2022.gada veiktās aptaujas rezultātiem, 2023.gadā ir palielinājusies PV klientu apmierinātība ar informāciju vilcienu kavējumu gadījumā un klientu apkalpošanas centrā sniegto informāciju.

Kopumā lielākā daļa jeb 96% pasažieru ir apliecinājuši apmierinātību ar PV konduktoru kontrolieru atsaucību, laipnību un izpalīdzību.

"Vērtējuma uzlabošanos visdrīzāk ir sekmējusi kopš šī gada pavasara klientiem pieejamā iespēja apkalpošanas informatīvo atbalstu attālināti saņemt cauru diennakti visas nedēļas garumā, kā arī pastāvīgais darbs pie pasažieru apkalpošanas standarta uzlabošanas," norāda PV Komunikācijas un mārketinga daļas vadītāja Sigita Zviedre.

Vienlaikus PV pārstāvji norāda, ka visbiežāk pasažieri līdz vilcienam un pēc tam līdz nepieciešamajam galamērķim nokļūst kājām. Otrs biežākais veids ir ar sabiedrisko transportu. Vairākumam aptaujāto pasažieru nokļūšana līdz vilcienam un pēc tam no vilciena līdz galamērķim aizņem līdz 20 minūtēm.

Kopumā ar sabiedrisko transportu Latvijā ir apmierināti 69% tā lietotāju, savukārt pasažieru, kas izmanto vilcienu satiksmi, apmierinātība sasniedz 88%.

PV pasažieru aptauju 2023.gada jūlijā piecās dzelzceļa līnijās veica pētījumu kompānija "Kantar", kopumā aptaujājot gandrīz 3900 pasažieru. Izlases struktūra veidota, balstoties uz statistikas datiem par pasažieru plūsmu katrā no dzelzceļa līnijām. Pasažieri aptaujāti visās nedēļas dienās, dažādos vilcienu kursēšanas laikos, kā arī visos dzelzceļa līniju posmos.

Jau ziņots, ka "Pasažieru vilciena" apgrozījums 2023.gada pirmajā pusgadā bija 23,405 miljoni eiro, kas ir par 10,2% vairāk nekā attiecīgajā periodā 2022.gadā, bet kompānijas peļņa pieauga par 3% - līdz 442 733 eiro.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Pieslēdzieties, lai rakstītu komentārus
atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.