"Pasažieru vilciena" pārvadāto pasažieru skaits četros mēnešos pieaudzis par 9,3%
- Autors: LETA

AS "Pasažieru vilciens" (PV) šogad četros mēnešos pārvadājis kopumā 5,536 miljonus pasažieru, kas ir par 9,3% vairāk nekā 2023.gada attiecīgajā periodā, informēja uzņēmumā.
Tostarp šogad aprīlī PV pārvadāja 1,479 miljonus pasažieru, kas ir par 9% jeb 121 888 pasažieriem vairāk nekā 2023.gada aprīlī.
Aprīlī 90% jeb 1,327 miljoni pasažieru pārvadāti ar elektrovilcieniem, bet 10% jeb 150 488 pasažieru ar dīzeļvilcieniem. Visvairāk pasažieru pārvadāti Tukuma, Aizkraukles un Jelgavas dzelzceļa līnijā.
PV atzīmē, ka četros mēnešos nedaudz vairāk par 50% biļešu pasažieru iegādājās elektroniski, kas ir par trīs procentpunktiem vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn.
Vilcienu precizitāte jeb rādītājs, kas apliecina, cik reisu ir izpildīti atbilstoši vilcienu kustības grafikam, 2024.gada aprīlī bija 98% robežās.
PV informē, ka patlaban pasažieru pārvadājumiem pieejami 22 jaunie elektrovilcieni, savukārt atlikušos desmit elektrovilcienus ražotājam "Škoda Vagonka" jāpiegādā līdz šī gada jūlija beigām.
Ievērojot uzņēmuma izstrādāto risku samazināšanas plānu, paredzēts, ka visu 32 jauno elektrovilcienu ieviešanu satiksmē īstenos pakāpeniski līdz gada nogalei. Patlaban elektrificētajās dzelzceļa līnijās vairāk nekā 80% reisu izpilda ar jaunajiem elektrovilcieniem.
LETA jau rakstīja, ka 2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus pērn decembrī un šā gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles.
Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.