Menu
 

Aptauja: Izcelsmes valsts norādīšanu cenu zīmēs par lietderīgu uzskata 52% iedzīvotāju

  • Autors:  LETA
Foto - arhīvs Foto - arhīvs

Pārtikas preču cenu zīmēs obligāti norādīt produkta izcelsmes valsti par lietderīgu atzīst 52% aptaujāto, liecina mazumtirgotāja SIA "Elvi Latvija" veiktā aptauja.

No visiem aptaujātajiem 32% respondentu uzskata, ka izcelsmes valsts norādīšana palīdzēs labāk izprast, no kuras valsts produkts ir ievests, 5% norāda, ka tas palīdzēs vēl mērķtiecīgāk izvairīties no Krievijas un Baltkrievijas preču iegādes, savukārt 15% respondentu uzskata, ka šādā veidā labāk varēs identificēt gadījumus, kad produktu ražotājs ar zīmolu un iepakojuma vizuālo identitāti mēģina radīt ilūziju, ka pircējiem piedāvā Latvijas preces, liecina aptaujas dati.

Tāpat aptauja liecina, ka aptuveni ceturtā daļa pircēju par produktu būtiskāko izvēles kritēriju uzskata preces cenu - 12% pircēju ir svarīgi tas, cik produkts maksā, nevis kāda ir tā izcelsmes valsts un 14% neredz jēgu norādīt izcelsmes valsti uz cenu zīmēm, jo, viņuprāt, Latvijā ražoti produkti ir dārgāki par ārvalstu analogiem.

Aptaujas rezultāti iezīmē, ka liela sabiedrības daļa izcelsmes valsts norādīšanu cenu zīmēs uztver kā labu palīgu, lai spētu identificēt tos gadījumus, kad ražotāji pircējiem visus savus produktus mēģina pasniegt kā vietējos, kaut patiesībā piedāvā ārvalstīs ražotas preces. Šādam mērķim cenu zīmēs norādīto izcelsmes valsti plāno izmantot 18% Rīgā dzīvojošo un 19% Vidzemes reģiona iedzīvotāju. Tāpat tā šķiet svarīgāka 19% latviešu tautības cilvēku, 17% personu ar augstāko izglītību, 21% vadošo darbinieku un 20% cilvēku ar personīgajiem ienākumiem virs 1500 eiro mēnesī.

Kopumā iniciatīvu norādīt izcelsmes valsti cenu zīmēs pozitīvāk vērtē sievietes, kopumā šādi atbildēja 56% sieviešu, 61% cilvēku vecumā 30-39 gadi, 64% Vidzemē dzīvojošo, 63% latviešu, 68% cilvēku, kas strādā vadošos amatos, un 64% personu, kas dzīvo četru cilvēku mājsaimniecībā.

Liela daļa respondentu gan uzskata, ka izcelsmes valsts norādīšanai uz cenu zīmes nebūs pozitīvas ietekmes uz vietējo produktu patēriņa pieaugumu - tas vairāk raksturīgs 47% cilvēku vecumā no 50 līdz 59 gadiem, 45% Kurzemē dzīvojošo, 60% krievu tautības cilvēku, 56% pircēju, kas ikdienā ģimenē sarunājas krieviski, 43% iedzīvotāju, kas dzīvo trīs cilvēku mājsaimniecībās, kā arī 55% cilvēku, kuru personiskie mēneša ienākumi ir no 151 līdz 350 eiro, liecina aptaujas dati.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.