Aptauja: interneta veikalos regulāri iepērkas divas trešdaļas cilvēku
- Autors: Apriņķis.lv

Ik mēnesi interneta veikalos iepērkas 46% Latvijas iedzīvotāju, katru nedēļu – 19%, bet katru dienu – 2% cilvēku, liecina “SEB bankas” veiktā aptauja Baltijas valstīs par e-komercijas popularitāti un pircēju paradumiem. Tikai 3% aptaujas dalībnieku norāda, ka e-veikalus neizmanto.
Galvenie faktori, kas vairo cilvēku uzticēšanos interneta veikaliem ir maksājumu drošība (78%), interneta veikala atpazīstamība (53%) un skaidra preču atgriešanas politika (52%). Kā mazāk nozīmīgi, taču vērā ņemami faktori ir arī draugu rekomendācijas (27%) un mājas lapas vai telefona aplikācijas kvalitāte un draudzīgums lietotājam (24%).
Atbildot uz jautājumu par populārākajiem produktiem, ko pēdējo trīs mēnešu laikā ir iegādājušies Latvijas iedzīvotāji, īpaši izceļas viena kategorija – apģērbs, apavi un aksesuāri (iegādājušies 52% respondentu), kam seko medikamenti, uztura bagātinātāji un vitamīni (38%), kosmētika, preces skaistumkopšanai un veselības uzlabošanai (34%), samaksa par komunālajiem pakalpojumiem (33%), biļešu iegāde uz pasākumiem (31%), kā arī preces mājoklim un elektronika (28%).
Salīdzinot vīriešu un sieviešu pirkumus, vīrieši interneta veikalos daudz biežāk pērk datorus, mobilos telefonus un to aksesuārus (29% vīriešu un 13% sieviešu), kā arī preces mājoklim un elektroniku (37% vīriešu un 20% sieviešu), bet sieviešu auditorijā daudz izplatītāka ir apģērba, apavu un aksesuāru iegāde (63% sieviešu un 39% vīriešu), kosmētikas, skaistumkopšanas un veselības uzlabošanas preču iegāde (50% sieviešu un 17% vīriešu), kā arī medikamentu, uztura bagātinātāju un vitamīnu iegāde (48% sieviešu un 28% vīriešu).