Pētījums: Latvijā 83% mārketinga un komunikācijas speciālistu ikdienā darba vajadzībām izmanto mākslīgo intelektu
- Autors: LETA
Foto - shutterstock.com
Latvijā 83% mārketinga un komunikācijas speciālistu ikdienā darba vajadzībām izmanto mākslīga intelekta (MI) rīkus, kamēr pirms diviem gadiem MI rīkus izmantoja 33% marketinga un komunikācijas speciālistu, liecina pētījuma "Mārketinga un komunikācijas apskats 2025" dati.
Pētījumā secināts, ka 56% nozares speciālistu MI rīkus izmanto tekstu ģenerēšanai, 45% - ideju ģenerēšanai, bet 41% -tulkošanai.
Pētījuma veicēji norāda, ka, pamazām uzlabojoties situācijai Latvijas ekonomikā, mārketinga un komunikācijas speciālisti uz nozares attīstību raugās optimistiski, taču ar lielu piesardzību. Optimisma indekss ir nedaudz pieaudzis, ko veicina pozitīvas ekonomikas prognozes, iekšzemes kopprodukta (IKP) izaugsme, algu kāpums, aktīvāka kreditēšana un zemāka inflācija. Tomēr ģeopolitiskā spriedze un politiskā nenoteiktība joprojām liek uzņēmumiem saglabāt piesardzību un rūpīgi plānot izdevumus.
Dati liecina, ka sociālie mediji turpina ieņemt svarīgu vietu mārketinga un komunikācijas stratēģijās. Respondentu prognozes liecina, ka nākamajā gadā visstraujāk pieaugs resursi, kas atvēlēti aktivitātēm sociālajos medijos, tādu atbildi snieguši 54%, savukārt 45% norādījuši, ka resursi pieaugs izpētei un datu analīzei, bet digitālajiem medijiem - 43%. Vienlaikus 36% atzīmējuši, ka lielāku uzmanību plāno veltīt mārketingam pašu kanālos.
Savukārt par saturu veidotāju iesaistes lietderīgumu mārketinga un komunikācijas mērķu sasniegšanā ir pārliecināti 76% nozares speciālistu. Pats galvenais ieguvums no sadarbības ar satura veidotājiem ir lielāka sasniegtā auditorija, uz ko norādījuši 42% aptaujāto, taču komunikācijā kā prioritāti tik un tā izvirza pašu kanālus.

