Menu
 

Pētnieks: Digitālās tehnoloģijas Latvijas skolās nereti izmantoto virspusēji

  • Autors:  LETA
Foto - arhīvs Foto - arhīvs

Latvijas skolās digitālās tehnoloģijas bieži tiek izmantotas virspusēji, vienkāršiem uzdevumiem, piemēram, prezentāciju veidošanai, kas nozīmē, ka izglītības sistēma zaudē lielu potenciālu, uzskata Latvijas Universitātes (LU) Starpnozaru izglītības inovāciju centra pētnieks Ģirts Burgmanis.

LU pētījumi liecina, ka tehnoloģijas izmantotas tikai 11% vēroto stundu. Latvijā saglabājas arī nevienlīdzība - vienās skolās aprīkojums ir moderns, citās trūkst pat datoru un stabila interneta.

Digitālā transformācija nav tikai par datoru iegādi, bet par kultūras maiņu izglītībā - skolēniem tehnoloģijas jāizmanto arī datu analīzei, modelēšanai un radošiem projektiem, norāda pētnieks. Tas varētu stiprināt prasmes, kas vajadzīgas nākotnē, piemēram, radošumu, kritisko domāšanu un sadarbību.

Pētnieka ieskatā digitālie rīki var bagātināt mācību procesu - no simulācijām dabaszinātnēs līdz vizualizācijām matemātikā un radošiem projektiem tiešsaistē. Arī mākslīgais intelekts paver iespējas personalizētai mācīšanai, taču bez skolotāju un politikas atbalsta šīs iespējas paliek neizmantotas.

Vienlaikus Burgmanis brīdina par riskiem - pārmērīgs ekrāna laiks var ietekmēt uzmanību, bet pārlieka paļaušanās uz tehnoloģijām kavē patstāvīgas domāšanas attīstību.

Digitālā transformācija maina arī skolotāja lomu no galvenā zināšanu avota uz mācību procesa vadītāju un atbalstītāju, kas palīdz skolēniem kritiski izvērtēt informāciju, izmantot digitālos rīkus un personalizēt mācīšanos.

"Skolotājam digitālajā laikmetā jābūt ne tikai satura pasniedzējam, bet mācību digitālās vides arhitektam," norādīja pētnieks, piebilstot, ka transformācijai jāiet roku rokā ar pārdomātu pedagoģiju un sistemātisku atbalstu.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.