Profesionālajā izglītībā 2024./2025.mācību gadā audzēkņu skaits pieaudzis par 3,7%
- Autors: LETA
Foto - arhīvs
Latvijas profesionālās vidējās izglītības un arodizglītības programmās 2024./2025. mācību gada sākumā mācījās par 3,7% jeb aptuveni 1000 vairāk audzēkņu nekā gadu iepriekš, liecina nesen publicētais Izglītības un zinātnes ministrijas publiskais pārskats par 2024. gadu.
Šajās izglītības programmās mācījās 28 624 audzēkņi. Palielinājums saistīts ar 9. klašu absolventu pieaugumu, kā arī ar atskaitīto izglītojamo skaita samazinājumu par 17,15% profesionālās izglītības programmās.
Starp profesionālās izglītības tematiskajām grupām augstāko popularitātes īpatsvaru saglabāja inženierzinātnes, ražošana un būvniecība (36%), kā arī pakalpojumu nozares programmas (21%).
Inženierzinātņu, ražošanas un būvniecības programmas apguva 10 371 jaunietis. Salīdzinot ar gadu iepriekš, audzēkņu skaits šajā tematiskajā grupā pieauga par vairāk nekā 500. Pakalpojumu jomā mācījās 5956 izglītojamie, kas ir par aptuveni 200 vairāk nekā iepriekšējā gadā, savukārt humanitāro zinātņu un mākslas programmās mācījās 4452 izglītojamie.
Pieaugums novērojams arī dabaszinātņu, matemātikas un informācijas tehnoloģiju jomā, kur audzēkņu skaits pieaudzis līdz 3367. Sociālo zinātņu, komerczinību un tiesību programmās mācījās 2064 jaunieši, lauksaimniecības izglītības programmās - 1585, bet veselības aprūpes un sociālās labklājības jomā - 829 jaunieši.
Latvijā ir izveidojies optimāls profesionālās izglītības iestāžu tīkls, kas īsteno profesionālās vidējās un arodizglītības programmas, tāpēc nav vērojamas būtiskas iestāžu skaita izmaiņas, atzīmē IZM. 2024. gadā profesionālās izglītības iestāžu tīkls ir samazinājies par vienu iestādi, jo Valsts policijas koledža vairs nepiedāvāja arodizglītības programmu "Policijas darbs". Savukārt Jēkabpils Agrobiznesa koledžas vietā darbu sāka Jēkabpils Tehnoloģiju tehnikums, kur jauniešiem tiek piedāvātas profesionālās vidējās izglītības programmas gan pēc pamatizglītības, gan pēc vispārējās vidējās izglītības iegūšanas.
Vairāk nekā puse jeb 55% profesionālās izglītības programmu piedāvā apgūt kvalifikācijas STEM jomās - zinātnē, tehnoloģijās, inženierzinātnēs un matemātikā.

