Menu

 

No tirdzniecības objekta Stopiņu pagastā sadūmojuma dēļ evakuējušies 500 cilvēku Apriņķis.lv

  • Autors:  Apriņķis.lv
Attēlam ir ilustratīva nozīme. Foto - arhīvs Attēlam ir ilustratīva nozīme. Foto - arhīvs

Svētdien  plkst. 15.52 Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD) saņēma izsaukumu uz Ropažu novada Stopiņu pagastu, kur tirdzniecības objektā dega sadzīves preces viena kvadrātmetra platībā.

Izveidojoties sadūmojumam, ēkā bija nostrādājusi ugunsgrēka automātiskā atklāšanas un trauksmes signalizācija sistēma, un no ēkas evakuējās apmēram 500 cilvēki. Ierodoties VUGD darbiniekiem, liesmas jau bija apdzēstas, un ugunsdzēsēji glābēji izvēdināja un pārbaudīja telpas, pavēstīja glābšanas dienestā.

Platības ziņā lielākais ugunsgrēks pagājušās nedēļas nogalē Pierīgā fiksēts sestdien agri no rīta Salaspils novada Salaspils pagastu, kur dega vienstāvu ēka 70 m² platībā. Pirms VUGD ierašanās no ēkas bija evakuējies viens cilvēks, un ugunsgrēks tika likvidēts pēc četru stundu darba.

Piektdien dienas vidū VUGD saņēma izsaukumu uz Ropažu novada Ropažu pagastu, kur dega saimniecības ēka 12 m² platībā – ugunsgrēks tika likvidēts divarpus stundu laikā. Vēl Biologu ielā Salaspilī ēkas dūmvadā dega sodrēji 5 m² platībā, bet Ropažu novada Ropažu pagastā dega vieglā automašīna 6 m² platībā.

23.novembrī tika saņemts izsaukums uz Skolas ielu Salaspilī, kur bija notikusi divu vieglo automašīnu sadursme. Automašīnās esošie cilvēki no transportlīdzekļiem izkļuva pirms VUGD ierašanās. Glābēji atvienoja abu automašīnu akumulatoru klemmes un sakārtoja ceļa braucamo daļu.

Savukārt Ādažu novada Ādažu pagastā notika ceļu satiksmes negadījums, kurā bija iesaistītas divas automašīnas. VUGD pārstāvji atvienoja abu automašīnu akumulatoru klemmes un ar roku rīku palīdzību sakārtoja ceļa braucamo daļu.

Aizvadītajās trijās diennaktīs glābēji ar “eZvana” sistēmas starpniecību saņēma 11 izsaukumus uz ceļu satiksmes negadījumiem, kuri izrādījās maldinājums. VUGD atgādina, ka transportlīdzeklī iebūvētā “eZvana” sistēma ir būtisks atbalsts cilvēkiem, kuri nokļuvuši nelaimē. Ar tās palīdzību cilvēks var operatīvi informēt atbildīgos dienestus par nepieciešamo palīdzību.

“Kad “eZvana” sistēma ir aktivizēta, sadzirdot, ka 112 kontaktu centra dispečers uzrunā, cilvēkam ir jāsniedz informācija – kur un kas ir noticis, kā arī jāsniedz atbildes uz visiem dispečera uzdotajiem jautājumiem. Ja “eZvana” sistēma ir aktivizēta nepamatoti vai nejauši, aicinām būt atbildīgiem un informēt, ka palīdzība nav nepieciešama,” skaidro VUGD.

“Gadījumos, kad cilvēks neatbild, dispečers pieņem, ka ir noticis smags ceļu satiksmes negadījums un uz notikuma vietu nosūta ugunsdzēsējus glābējus, policistus un mediķus. Tā bija noticis arī šajos gadījumos. Vecākiem ir būtiski pārrunāt arī ar bērniem, kad šo pogu drīkst spiest un kad nē, jo nereti maldinošus zvanus veic bērni, kas spēlējoties nospiež transportlīdzeklī esošās pogas.”

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.