ATD prasa "Liepājas autobusu parkam" samazināt maršrutu skaitu Pierīgā; LAP gatavs vienoties par reisu pārdali
- Autors: LETA

Autotransporta direkcija (ATD) prasa pasažieru pārvadātājam ar autobusiem AS "Liepājas autobusu parks" samazināt veikto maršrutu skaitu Pierīgā, pārdalot tos starp apvienības dalībniekiem, informēja ATD pārstāvji.
Lai risinātu "Liepājas autobusu parka" reisu neizpildes, ATD samazinās pārvadātāja maršrutu skaitu un pārdalīs atbildības apjomu starp apvienības dalībniekiem, kas šobrīd nodrošina reģionālā sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu maršrutu tīkla daļā "Pierīga", pavēstīja ATD pārstāvji.
Apvienībā ietilpst "Liepājas autobusu parks", SIA "Latvijas sabiedriskais autobuss" un AS "Nordeka".
Direkcija ir pieprasījusi līdz trešdienai sniegt informāciju par piedāvāto maršrutu un reisu pārdali minētās pārvadātāju apvienības ietvaros, nosakot, ka apkalpojamo maršrutu pārdale būtu veicama iespējami ātrāk - ne vēlāk kā šā gada 31.oktobrī, pabeidzot maršrutu nodošanas procesu ne vēlāk kā šā gada 30.novembrī.
""Liepājas autobusu parka" rīcības rezultātā pasažieriem nav tikuši nodrošināti sabiedriskā transporta pakalpojumi tādā apjomā, kā to nosaka noslēgtais līgums. Pārvadātājs nav spējis rast stabilu risinājumu un reisu neizpilde nepaliks bez sekām. Uzskatām, ka neskatoties uz problēmām nozarē, reisu neizpildes šādā apjomā nav novērojamas citiem pārvadātājiem, tāpēc maršrutu pārdale ir vienīgais risinājums pirms līguma izbeigšanas procesa sākšanas," norāda ATD valdes priekšsēdētājs Artūrs Caune.
ATD pārstāvji skaidro, ka "Liepājas autobusu parks" no šā gada 1.janvāra līdz 1.septembrim nav pienācīgi izpildījis līgumsaistības par pakalpojumu sniegšanu reģionālās nozīmes maršrutu tīkla daļā "Pierīga" attiecībā uz reisu izpildes apjomu. Minētajā laika posmā pārvadātāju apvienībai kopumā ir piemēroti astoņi līgumsodi par neizpildītajiem reisiem.
Savukārt "Liepājas autobusu parkam" šogad deviņos mēnešos ir piemēroti vēl 67 līgumsodi saistībā arī ar citiem pārkāpumiem visās trijās apkalpotajās maršrutu tīkla daļās, piemēram, par biļešu tirdzniecības noteikumu vai autobusu kustības sarakstu neievērošanu, neatbilstošas kvalitātes autobusu izmantošanu reisu izpildē, šķēršļu radīšanu līguma izpildes kontrolei, proti, autobuss neapstājās pieturā pēc kontroliera pieprasījuma, netika nodrošināta piekļuve videoierakstam no autobusa salona, tika novirzīta kamera no biļešu tirdzniecības zonas.
Līdzīga situācija ar reisu neizpildēm, kā maršrutu tīkla daļā "Pierīga", ir novērota arī divās citās "Liepājas autobusu parka" apkalpotajās maršrutu tīkla daļās, proti, arī maršrutu tīkla daļā "Liepāja" un "Ogre, Aizkraukle". Kopumā pārvadātājs šogad deviņos mēnešos visās trijās maršrutu tīkla daļās nav izpildījis 817 reisus no 233 302 plānotajiem. Procentuāli maršrutu tīkla daļā "Pierīga" reisu neizpilde veido 0,7%, maršrutu tīkla daļā "Liepāja" - 0,4%, bet maršrutu tīkla daļā "Ogre, Aizkraukle" - 0,07%.
AS "Liepājas autobusu parks" (LAP) ir gatavs vienoties par reisu pārdali apvienības ietvaros maršrutu tīkla daļā "Pierīga", informēja LAP valdes priekšsēdētāja Anna Valtere, komentējot trešdienas Autotransporta direkcijas (ATD) prasību samazināt veikto maršrutu skaitu Pierīgā, pārdalot tos starp apvienības dalībniekiem.
Tiesa, Valtere piebilst, ka šis nav ilgtermiņa risinājums, ņemot vērā, ka problēma nav autobusu pieejamībā, bet gan darbaspēka trūkumā, kas skarot arī citus pārvadātājus.
LAP uzsver ka viens pārvadātājs neatrisinās nozares kopējo problēmu, tādēļ LAP aizvien ir pārliecināts - ilgtermiņa risinājumi nozares un sabiedriskā transporta sistēmas pilnveidošanai iespējami, tikai kopīgi sadarbojoties pārvadātājiem, Satiksmes ministrijai (SM) un ATD.
"Gan ATD, gan SM nav aktīvi atsaukušās LAP aicinājumam kopīgi risināt nozares problēmas, tā vietā nākot klajā ar vienpusējiem paziņojumiem, tai skaitā par to, ka sodu apmēri motivē pārvadātājus nepildīt reisus. LAP aicina atbildīgās institūcijas vienlīdzīgi vērtēt visus pārvadātājus," norāda Valtere.
LAP pārstāvji atzīmē, ka 27.septembrī LAP nosūtīja satiksmes ministram Kasparam Briškenam vēstuli, aicinot tikties un kopīgi risināt samilzušos pasažieru pārvadājumu nozares izaicinājumus. Diemžēl divu nedēļu laikā no ministrijas puses nav saņemta atbildes reakcija vai izrādīta jebkāda iniciatīva kopīgi risināt izaicinājumus.
Tāpat LAP pārstāvji vēsta, ka vairākas reizes vērsuši lēmumu pieņēmēju uzmanību uz to, ka ar ievērojamiem izaicinājumiem saskaras un turpmāk saskarsies visa pasažieru pārvadājumu nozare, ne tikai atsevišķi komersanti. LAP nav vienīgais pārvadātājs, ko ietekmē autobusu vadītāju trūkums.
Lai nodrošinātu reisu izpildi, LAP veic autobusu vadītāju relokāciju, veic dažādus loģistikas pārplānošanas pasākumus, aktīvi strādā pie jaunu vadītāju piesaistes, apmaksājot tiesību iegūšanu, un īsteno citus pasākumus, lai nodrošinātu pakalpojumu visos maršrutos, vēsta uzņēmuma pārstāvji.
(papildināta no 9.rindkopas)