Menu
 

LPS un Satiksmes ministrija vienojas par papildus finansējumu autoceļu un tranzītielu atjaunošanai

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - LPS Foto - LPS

Latvijas Pašvaldību savienība (LPS) un Satiksmes ministrija (SM) trešdien ikgadējās sarunās vienojās par nepieciešamo papildus finansējumu valsts vietējo autoceļu un tranzītielu atjaunošanai, uzturēšanai, sabiedriskā transporta pieejamību, pasta pakalpojumu nodrošināšanu reģionos u.c. Sarunas vadīja LPS priekšsēdis Gints Kaminskis un satiksmes ministrs Kaspars Briškens.

Kā informē LPS, puses vienojušās par nepieciešamību valsts budžetā paredzēt papildus 6,15 miljonus eiro, lai nodrošinātu šī brīža situācijai atbilstošu tranzītielu uzturēšanas un būvniecības līdzfinansējuma apmēru. Ņemot vērā Ministru kabineta un LPS vienošanās – domstarpību protokolā noteikto, SM sadarbībā ar pašvaldībām ir izstrādājusi jaunu politiku tranzītielu finansēšanā, kas uzlabos to tehnisko stāvokli.

Jaunā pieeja paredz, ka turpmāk visām tranzīta ielām ar 500 transportlīdzekļu intensitāti valsts budžeta līdzfinansējums brauktuves ikdienas  uzturēšanai būs 75% apmērā. Būtisku vietu savienojošām tranzīta ielām ar 1200 transportlīdzekļi diennaktī valsts budžeta līdzfinansējums brauktuves dilumkārtas atjaunošanai būs 75%. Savukārt būtisku vietu savienojošām tranzīta ielām ar 1200 transportlīdzekļi diennaktī būvniecībai, tostarp tajā ietilpstošā tilta vai pārvada pārbūvei, atjaunošanai – 50% apmērā.

Sarunās panākta kopīga vienošanās, ka SM pieprasīs valsts budžetā papildus 20 miljonus eiro gadā valsts vietējo autoceļu sakārtošanai turpmākajos trīs gados. Lai atjaunotu valsts vietējos autoceļus, ik gadu jāiegulda vismaz  40 milj. eiro. Tomēr pašlaik šim mērķim no valsts budžeta paredzēti vidēji 26 miljoni eiro gadā.

Pēc LPS informācijas, sarunās panākta būtiska vienošanās arī par valsts vietējo autoceļu uzturēšanu. Plānots veikt izmaiņas normatīvos aktos, paredzot īpašu autoceļu uzturēšanas kārtību tiem autoceļu posmiem, pa kuriem pārvietojas sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēju un pašvaldību transportlīdzekļi, izpildot skolēnu pārvadājumus. Proti, uzturēšanu veiks ne vien atbilstoši autoceļam piemērotajai klasei, bet atbilstoši sociālajam nozīmīgumam, kur, galvenokārt, ceļa uzturēšana jāveic prioritāri tā, lai nodrošinātu skolēnu pārvadājumus un sabiedriskā transporta kustību.

Savukārt saistībā ar sabiedriskā transporta pakalpojumu jauno tarifu ieviešanu, LPS uzsvēra, ka  tas daudzviet ietekmējis arī skolēnu pārvadājumus, radot papildus finanšu slogu. Tāpēc sarunās panākta vienošanās kopīgi izstrādāt pamatojumu papildus finansējuma pieprasījumam 2024.gadam par papildus izdevumiem sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā un to izmaiņām skolu tīkla reformas ietekmē.

Pieslēdzieties, lai rakstītu komentārus
atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.