Menu

 

Sabiedriskā transporta padome atbalsta jaunu Inčupes un Dārziņu dzelzceļa staciju izbūvi

  • Autors:  LETA
Foto - Pēteris Gertners Foto - Pēteris Gertners

Sabiedriskā transporta padome (STP) piektdien atbalstīja esošās Inčupes dzelzceļa stacijas slēgšanu un jaunas stacijas izbūvi nedaudz vairāk uz ziemeļiem no esošās atrašanās vietas, kā arī esošās Dārziņu dzelzceļa stacijas slēgšanu un jaunas stacijas izbūvi Rumbulas virzienā pretī Taisnajai ielai.

Tāpat padome nolēma saglabāt esošo Kūdras dzelzceļa staciju.

Vienlaikus Autotransporta direkcijas (ATD) pārstāvji sēdē rekomendēja slēgt Cenas, Rumbulas un Kaibalas dzelzceļa stacijas no šā gada 15.decembra, ņemot vērā mazo pasažieru apgrozījumu, augstos izdevumus un būtisku ietekmi uz braukšanas laiku. Tomēr padome sēdes laikā nespēja vienoties, vai atbalstīt šo priekšlikumu, un nolēma jautājumu plašāk skatīt ar iesaistītajām pusēm.

ATD pārstāvis sēdē norādīja, ka esošās Inčupes dzelzceļa stacijas novietojums nav funkcionāls, kam piekrīt arī iedzīvotāji, kā arī viena kilometra gājiena attālumā no jaunās stacijas būtu aptuveni 708 iedzīvotāji, kurus neapkalpo nākamā Pabažu dzelzceļa stacija, savukārt jaunu Dārziņu dzelzceļa staciju rekomendēja izbūvēt netālu no esošās Rumbulas virzienā.

Direkcijas apkopotie dati liecina, ka vidējie izdevumi par viena reisa apstāšanos šajās sešās stacijās ir būtiski pieauguši kopš 2019.gada, kā arī 2024.gada izdevumi par apstāšanos šajās sešās stacijās varētu veidot apmēram 758 000 eiro. Tāpat vidējie apstāšanās izdevumi uz katru apkalpoto pasažieri šajās pieturās būtiski pārsniedz biļešu cenas, tostarp vismazākā starpība novērota Kūdrā, tādēļ pēdējo gadu laikā tiek izvērtēts šo staciju lietderīgums un tālākie attīstības virzieni.

Jau ziņots, ka pērn oktobrī STP nolēma pagaidām neslēgt Cenas, Kūdras, Dārziņu, Rumbulas, Kaibalas un Inčupes dzelzceļa stacijas.

Biedrības "Inčupe/Veselība" valdes priekšsēdētāja Dzintra Buša jau iepriekš uzsvēra, ka iedzīvotājiem ir grūti piekļūt Inčupes stacijai, jo tā atrodas meža vidū. Lai nokļūtu stacijā, ir jāiet pa sliedēm un dzelzceļa uzbērumu vai arī jāmēro garš apkārtceļš, tostarp pa vecās Tallinas šosejas nomali, un tas sagādā grūtības pensionāriem, cilvēkiem ar bērnu ratiņiem un citiem.

Viņa atgādināja, ka biedrība vairākkārt ir aicinājusi atbildīgās institūcijas, tostarp ATD, Satiksmes ministriju un STP risināt šo problēmu un sākt jaunas dzelzceļa stacijas izbūvi pretī Baltajai kāpai.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.