Menu
 

Notiks sēde par vienotās sabiedriskā transporta biļetes ieviešanu Rīgas reģionā

  • Autors:  Apriņķis.lv
Foto - arhīvs Foto - arhīvs

27.septembrī plkst.10.30 Rīgas plānošanas reģiona (RPR) Attīstības padomes sēdē notiks tikšanās ar atbildīgajām iestādēm par vienotās sabiedriskā transporta biļetes ieviešanu Rīgas reģionā, lai tādā veidā samazinātu privāto transportlīdzekļu izmantošanu Pierīgas iedzīvotājiem, braucot uz Rīgu, un rīdziniekiem, dodoties uz darba vietu ārpus Rīgas.

Rīgas vicemērs un RPR Attīstības padomes priekšsēdētājs Edvards Ratnieks (NA) norāda, ka vienotās biļetes modelī ir jābūt iekļautai Rīgai ar “Rīgas satiksmes” dalību, lai tas veicinātu Pierīgas iedzīvotāju pārsēšanos no privātā uz sabiedrisko transportu un samazinātu sastrēgumus, kā arī mazinātu slodzi uz infrastruktūru.

Jau vairākus gadus Satiksmes ministrija strādā pie vienotās biļetes izstrādes. Tostarp tika izskatīts variants, ka vienotajā biļetē netiek iekļauta “Rīgas satiksme”, kam nepiekrīt arī Pierīgas pašvaldību vadītāji, uzsverot, ka galvenā mobilitāte ir Rīgas virzienā.

30.maijā norisinājās pirmā Rīgas plānošanas reģiona Attīstības padomes sēde kopā ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, kurā tika nolemts, ka līdz rudenim atbildīgās iestādes (“Autotransporta direkcija” un “Pasažieru vilciens”) sadarbībā ar “Rīgas satiksmi” izstrādā solidārus vienotās biļetes finansēšanas principus, kas šobrīd ir viens no galvenajiem diskusijas jautājumiem starp Rīgas pašvaldību un valsts kapitālsabiedrībām.

“Vienotās biļetes princips ļautu ar vienu biļeti ērti pārsēsties no viena transportlīdzekļa veida uz citu Rīgas un Pierīgas ietvaros. Tas nozīmētu, ka Pierīgas iedzīvotāji būtu vairāk motivēti, dodoties uz Rīgu, neizmantot privātos transportlīdzekļus un tādā veidā samazinot transporta plūsmu. Vienlaikus gan Rīgas dome, gan valsts apzinās, ka šāds princips nozīmēs lielāku līdzfinansējumu. Tāpēc šobrīd norit sarunas par finansēšanas modeli, lai tas būtu taisnīgs pret abām pusēm, izvirzot iedzīvotājus kā prioritāti un apzinoties, ka visām pusēm būs jārēķinās ar zaudējumiem. Mūsu mērķis ir sarunu ceļā panākt vienošanos, lai pēc iespējas drīzāk vienotās biļetes princips sāktu darboties,” RPR paziņojumā citēts E.Ratnieks.

Jautājums par vienoto biļeti aktualizējās šī gada pavasarī pēc Autotransporta direkcijas jauno tarifu stāšanās spēkā, kas balstās uz zonu principu. Tas ietekmēja brauciena biļešu cenu Pierīgas iedzīvotājiem, kā rezultātā atsevišķos maršrutos ar Rīgu tarifs pieaudzis līdz pat 40%. Līdz ar to tuvie piepilsētas maršruti ar pārsēšanos Rīgas sabiedriskajā transportā rezultātā izmaksā tuvu privātās automašīnas degvielas izmaksām.

Piemēram, maršruta Rīga – Sigulda vilciena biļete turp atpakaļ un pārsēšanās uz Rīgas sabiedrisko transportu maksā 7,5 eiro, tādas pašas izmaksas ir braucienam no Inčukalna uz Rīgu. Maršruta Rīga – Salaspils izmaksas kopā ar pārsēšanos Rīgas transportā ir 6,8 eiro.

Gaidāmajā sēdē piedalīsies Rīgas plānošanas reģiona pašvaldību vadība, kā arī iesaistīto iestāžu vadība – VSIA “Autotransporta direkcija” valdes priekšsēdētājs Dins Merirands, RP SIA “Rīgas Satiksme” valdes loceklis Jānis Golubevs un AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Raitis Nešpors. No Rīgas plānošanas reģiona puses tikšanos vadīs reģiona Attīstības padomes priekšsēdētājs un Rīgas vicemērs Edvards Ratnieks.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.