Ropažu dome nosaka ierobežojumus reklāmas un informatīvo materiālu izvietošanai novadā
- Autors: LETA

Ropažu dome pieņēmusi saistošos noteikumus par reklāmas un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās.
Saistošie noteikumi nosaka reklāmas izvietošanas ierobežojumus, nosacījumus, afišu stabu un stendu izmantošanas kārtību, pašvaldības nodevas subjektus un nodevas apmēru, kā arī reklāmas apsaimniekošanas un demontāžas kārtību pēc ekspluatācijas termiņa beigām.
Noteikumi paredz, ka persona, kas vēlas izvietot reklāmu, mainīt saskaņoto reklāmas grafisko dizainu, iesniedz Būvvaldē iesniegumu. Būvvaldei iesniegums jāizskata mēneša laikā no saņemšanas brīža
Savukārt reklāmas izvietošanas atļauja būvvaldei jāizsniedz piecu darba dienu laikā pēc reklāmas nodevas apmaksas.
Personai, kas vēlas turpināt reklāmas izmantošanu, jāvēršas Būvvaldē mēnesi pirms atļaujas derīguma termiņa beigām
Izvietojot reklāmu saistībā ar ēku, jārespektē tās proporcijas un fasādes kompozīcija - dalījums ar logiem, durvīm, dzegām, karnīzēm un citām arhitektoniskām detaļām, paredz noteikumi. Reklāma nedrīkst aizsegt nevienu ēkas fasādes arhitektonisko detaļu vai dekoratīvo elementu. Tāpat jāievēro reklāmā pielietojamo materiālu atbilstība fasādes apdares materiāliem un ēkas arhitektoniskajam risinājumam.
Reklāmas objektiem, kas no sienām izvirzīti perpendikulāri fasādei, ja izvirzījums ir vairāk nekā desmit centimetri, kuri pieejami no publiskās ārtelpas, apakšējā mala nedrīkst atrasties zemāk par 2,10 metriem virs ietves.
Noteikumi aizliedz izmantot perpendikulāri fasādei izvirzītus digitālos ekrānus.
Maksimāli pieļaujamais reklāmas objektu izvirzījums no fasādes ir 80 centimetri, ja netiek aizsegta ielas perspektīva.
Gleznojumi, dekoratīvi, dizainiski krāsojumi uz ēku fasādēm un ugunsmūriem pieļaujami tikai saskaņā ar izstrādātu skici, ko saskaņojusi Būvvalde.
Noteikumi paredz, ka pārvietojamie reklāmas objekti, slietņi un citi drīkst atrasties vietās, kur tie netraucē gājēju un transporta kustību. Ja tos izvieto uz ietvēm un celiņiem, pieļaujamajam brīvajam gājēju kustības zonas platumam jābūt ne mazākam par 1,2 metriem.
Slietņa reklāmas plaknes platums nedrīkst būt lielāks par 60 centimetriem un kopējais augstums lielāks par 90 centimetriem. Kopumā pieļaujams viens slietnis pie vienas reklamētās iestādes. Turklāt slietņi jāizvieto ne tālāk kā divus metrus no objekta ieejas, kurā tiek veikta saimnieciskā darbība.
Noteikumi paredz, ka uz sieta vai dekoratīvā pārsega, kas apsedz neapdzīvotas, vidi degradējošas un saimnieciskai darbībai neizmantotas ēkas fasādes, nav pieļaujama reklāmas izvietošana. Ja ēka ir ietverta valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu vai vietējas nozīmes kultūrvēsturisko objektu sarakstā, dekoratīvajam pārsegam jābūt ar apdruku, kas atveido fasādes zīmējumu
Izvietojot reklāmu uz žoga vai vārtiem, tā nedrīkst aizsegt vairāk par 25% no caurredzama žoga vai vienas vārtu sekcijas laukuma. Reklāmas objektu atļauts izvirzīt virs žoga vai vārtiem ne vairāk par 30% no žoga vai vārtu augstuma.
Savukārt reklāmai paredzēto audumu vai citu elastīgu materiālu atļauts izmantot tikai nospriegotā veidā.
Mobilās reklāmas objektus aizliegts novietot stāvēšanai ciemu teritorijā, autostāvvietās, laukumos un citās vietās, kas pārredzamas no publiskas ārtelpas.
Izvietojot digitālo ekrānu, tā izvietojuma leņķi un izmērus iekļauj apdzīvoto vietu vidē, ņemot vērā apkārtējo ēku arhitektūru.
Digitālie ekrāni turpmāk būs jānodrošina ar gaismas sensora vadības sistēmu, kura digitālā ekrāna darbības laikā automātiski pielāgo tā spilgtuma intensitāti ārējās vides gaismas apstākļiem vai nepieciešamības gadījumā samazina tā spilgtuma intensitāti.
Digitālajās reklāmās aizliegts izmantot strauji mainīgus, pēkšņus un intensīvus gaismas efektus.
Reklāmas objektus nav pieļaujams izvietot parkos, skvēros un zaļajās rekreācijas zonās, izņemot īslaicīgu informāciju par kultūras un sporta pasākumiem vai informatīvos stendus.
Reklāmu aizliegts izvietot uz ekspluatācijā nenodotu ēku fasādēm, uz kokiem un apgaismes stabiem.
Reklāma nedrīkst būt izgatavota no materiāliem, kas var apžilbināt transporta līdzekļu vadītājus, kā arī to izvietojums nedrīkst aizsegt satiksmes organizācijas ceļa zīmes, kā arī pasliktināt redzamību.
Saskaņā ar noteikumiem, reklāmas aizliegts izvietot uz tiltiem un konstrukcijām.
Reklāmas devējam ir pienākums demontēt reklāmu līdz tās izvietošanas atļaujas derīguma termiņa beigām vai līdz saimnieciskās darbības veikšanas beigām attiecīgajā reklāmas objekta izvietošanas vietā un nodrošināt reklāmas nesēja sakārtošanu.
Tāpat noteikts, ka reklāma nedrīkst aizsegt skatu uz ciema apbūves panorāmu, pieminekļiem, valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā ietvertiem objektiem, baznīcām un ielu perspektīvu.
Pašvaldības nodevas likme ir atkarīga no reklāmas veida, izmēriem un reklāmas eksponēšanas ilguma.
Nodevas bāzes likme ir 2,50 eiro par reklāmas vienu kvadrātmetru mēnesī.
Saistošie noteikumi tiks nosūtīti saskaņošanai Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai un pēc labvēlīga ministrijas atzinuma saņemšanas publicēti oficiālajā vietnē.