Sākusies veloceļa izbūve maršrutā Rīga – Babīte – Piņķi
- Autors: Apriņķis.lv

Sākusies reģionālas un pilsētas nozīmes velo infrastruktūras izveide maršrutā Rīga – Babīte – Piņķi. Jauno veloinfrastruktūru izbūvēs posmā no Slokas ielas un Kurzemes prospekta krustojuma līdz Nameja krastmalai un tās kopgarums būs 7,3 kilometri. Rīgas pašvaldībā informe, ka būvdarbus plānots pabeigt 2026. gada būvsezonā.
Projekta ietvaros izbūvējamā veloinfrastruktūra pieslēgsies jau esošajam Rīgas veloinfrastruktūras tīklam, savienojot Nameja krastmalu, pie Zunda kanāla, ar Slokas ielas un Kurzemes prospekta krustojumu, tādējādi veidojot savienojumu ar veloceļu, kas ved uz Babīti un Piņķiem. Savukārt Nameja krastmalā, atsevišķa projekta ietvaros, paredzēta jauna gājēju un veloinfrastruktūras tilta pār Zunda kanālu izbūve, līdz ar to nākotnē no Rīgas centra pa drošu un mūsdienīgu veloinfrastruktūŗu būs iespējams nokļūt līdz Ķīpsalai un tālāk līdz pat Babītei un Piņķiem. Pēc būvdarbu pabeigšanas, izbūvētais veloceļš veidos būtisku Pārdaugavas apkaimju savienojumu, savienojot Imantu, Dzirciemu, Zasulauku un Āgenskalnu, norāda pašvaldībā.
Realizējot būvprojektu, daļā maršruta paredzēts izbūvēt jaunu veloinfrastruktūru un daļā – pārbūvēt esošo. Tāpat, lai nodrošinātu drošu krustojumu šķērsošanu, atsevišķos krustojumos veiks pārbūves darbus. Jaunā veloinfrastruktūra virzīsies pa Slokas ielu, Dammes ielu, Anniņmuižas bulvāri, Bebru ielu, Kurzemes prospektu, Jūrmalas gatvi, Kandavas ielu, Daugavgrīvas ielu un Durbes ielu.
Atbilstoši projektam, plānots, ka aptuveni divu kilometru garumā Dammes ielā, Anniņmuižas bulvārī un Jūrmalas gatvē izbūvēs velosipēdu ceļu. Gandrīz piecu kilometru garumā plānots izbūvēt gājēju ietvi un trīs metru platu veloceļu, kas atradīsies blakus viens otram un būs atdalīti ar slīpu apmali un atšķirīgu segumu. Savukārt Jūrmalas gatves posmā no Anniņmuižas bulvāra līdz Kurzemes prospektam izbūvēs velo ielu. Velo ielā priekšroka visas ielas platumā būs velosipēdistiem, nodrošinot nepārtrauktu velosatiksmes maršrutu un saglabājot iespēju piekļūt teritorijai piegulošajiem īpašumiem.
Projekta ietvaros atsevišķos krustojumos veiks pārbūves un satiksmes mierināšanas darbus, tādējādi būtiski uzlabojot gājēju drošību. Piemēram, Dammes un Slokas ielas krustojumā sašaurinās brauktuvi, krustojumu pacels ar ātrumvaļņa pieeju un izbūvēs jaunu gājēju pāreju, Anniņmuižas bulvāra un Dammes ielas krustojumā – samazinās joslu skaitu, izveidos drošības saliņu gājējiem un velobraucējiem, kā arī veidos paceltu gājēju pāreju, Anniņmuižas bulvāra un Bebru ielas krustojumu pārveidos par mazu rotācijas apli, samazinot joslu skaitu krustojuma zonā un nodrošinot brauktuves šķērsojumu ne vairāk kā pa vienu joslu.
Būvprojekta risinājums ir veidots tā, lai maksimāli saglabātu esošo koku stādījumu. Koku ciršana paredzēta tikai gadījumos, ja nav iespējami citi alternatīvi risinājumi. Realizējot būvprojektu, plānots izcirst 256 kokus, no kuriem daudzi ir arī nokaltuši vai bojāti un nevērtīgi. Izcirsto koku vietā iestādīs 126 jaunus kokus, vairāk nekā 3900 krūmu un vairāk nekā 13 000 citu apstādījumu. Projekta ietvaros arī Slokas ielas koku alejā plānots nocirst 22 kokus, bet to vietā iestādīs vairāk nekā 20 jaunus kokus – dižstādus.
Visa posma garumā ir plānotas vairākas atpūtas vietas, kas būs aprīkotas ar soliem, atkritumu urnām un velo novietnēm. Tāpat atsevišķās atpūtas vietās būs pieejams dzeramā ūdens krāns un velo remonta stacija. Atpūtas vietas plānotas 150 līdz 400 metru attālumā cita no citas.
Darbus veic piegādātāju apvienība “VIA un VIANOVA”, kopējā līgumsumma projekta realizācijai ir 13,2 miljoni eiro, liecina Rīgas pašvaldības informācija.
Iepriekš jau ziņots, ka reģionālas un pilsētas nozīmes velo infrastruktūras izveide virzienā Rīga – Babīte – Piņķi ir tikai viens no trīs šāda veida projektiem, kas ir iekļauti kā daļa no Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna (ANM plāns). Šobrīd pārējos divos maršrutos virzienos Rīga – Ulbroka un Rīga – Ķekava turpinās aktīva būvniecība.