Pie Krustkalniem sāk būvēt tuneli zem Bauskas šosejas
- Autors: Apriņķis.lv

Pie Krustkalniem, zem Bauskas šosejas ievada Rīgā (A7, Ziepniekkalna iela), sāk būvēt tuneli gājējiem un velosipēdistiem. Vienlaikus arī pārbūvēs šosejas posmu pie tirdzniecības centra A7, vēsta valsts SIA “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) Komunikācijas daļa. Darbi ilgs līdz 2026.gada vasaras beigām.
No pirmdienas, 4.augusta, visā posmā slēgs labās puses brauktuvi (virzienā Rīga-Ķekava) un satiksmi organizēs pa vienu joslu katrā virzienā. Atļautais braukšanas ātrums posmā, kā līdz šim, būs 50 km/h. LVC aicina autovadītājus sekot norādēm un rēķināties ar papildu laiku ceļam.
Slēdzot labās puses brauktuvi, pieturvietu "Neilandi" Ķekavas virzienā pārcels par 100 m uz Ķekavas pusi, ierīkojot tai paplašinājumu un nodrošinot gājēju piekļuvi. Līdzšinējo gājēju pāreju pie tirdzniecības centra A7 likvidēs un ierīkos jaunu pāreju pie pārceltās pieturvietas. Savukārt Rīgas virzienā sabiedriskā transporta pieturu "Neilandi" likvidēs, tās vietā pasažieriem būs jāizmanto pietura "Krustkalni".
Tuneļa būvdarbi notiks divos etapos, vispirms slēdzot labās puses, pēc tam kreisās puses (virziens Ķekava-Rīga) brauktuvi. Saskaņā ar projektu paredzēts izbūvēt monolītu dzelzsbetona konstrukcijas tuneli ar kāpnēm un rampām, kas savienosies ar esošo Ķekavas novada infrastruktūru un Rīgas pilsētas gājēju un velobraucēju infrastruktūru. Tunelis iekšienē būs 4 metrus plats un 2,5 metrus augsts, celiņu klās asfaltbetona segums, tas tiks izbūvēts atbilstoši vides pieejamības prasībām.
Pēc tuneļa izbūves mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem būs iespēja droši šķērsot ceļu, netraucējot intensīvo satiksmes plūsmu uz viena no noslogotākajiem valsts galvenajiem autoceļiem.
Abām brauktuvēm pārbūvēs asfaltbetona segu, abās pusēs izbūvēs gājēju un velosipēdistu celiņus un apgaismojumu. Pārbūvēs autobusu pieturu "Neilandi", uzstādīs jaunu ceļu aprīkojumu un ieklās horizontālos apzīmējumus.
Darbus veic SIA “Tilts”, līgumcena ceļa būvdarbiem ir 1 485 735,21 eiro (ar PVN), tuneļa būvei – 1 961 177,47 eiro (ar PVN), no tās 85% ir ES Kohēzijas fonda finansējums.