Top Ķekavas un Rīgas mikromobilitātes savienojums Apriņķis.lv
- Autors: VSIA “Latvijas Valsts ceļi”

Pie Bauskas šosejas ievada Rīgā turpinās autoceļu, kā arī gājēju un velosipēdistu infrastruktūras būvdarbi, kurus organizē Rīgas pašvaldība un VSIA “Latvijas Valsts ceļi” (LVC). Gājēju un velosipēdistu infrastruktūra, kas top šo projektu ietvaros, ir turpinājums jau līdz šim izbūvētajiem posmiem Ķekavas novadā un nodrošinās pilnvērtīgu nepārtrauktu mikromobilitātes savienojumu starp Ķekavu un Rīgu.
Rīgas teritorijā patlaban tiek izbūvēta infrastruktūra gājējiem un velosipēdistiem posmā no Mūkusalas rotācijas apļa līdz Rīgas pilsētas administratīvajai robežai pie autoceļa A7, un tās kopgarums būs 4,2 km. Būvdarbus veic SIA “Tilts”, tos plānots pabeigt šogad.
Savukārt gar Bauskas šosejas (A7) ievadu Rīgā LVC organizē gājēju un velosipēdistu ceļa un tuneļa izbūvi, tas savienos Rīgas pašvaldības būvējamo posmu ar jau līdz šim izbūvēto infrastruktūru gar Ķekavas apvedceļu un pašvaldības gājēju un velosipēdistu infrastruktūras tīklu Ķekavas novadā. Darbus veic SIA “Tilts”, tos plānots pabeigt 2026. gada vasarā.
Mikromobilitātes savienojumu izveide tiek līdzfinansēta no Eiropas Savienības (ES) Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 1. komponentes “Klimata pārmaiņas un vides ilgtspēja”. Kā priekšnosacījums ES līdzfinansējuma saņemšanai Ķekavas un Rīgas pašvaldībām bija prasība izveidot vienotu maršrutu, savienojot Rīgu ar Ķekavu un citiem novada ciemiem. Lai to nodrošinātu, patlaban tiek veikti būvdarbi, kurus organizē gan Rīgas pašvaldība, gan LVC. Projekts tika uzsvērts kā Ķekavas novada prioritāte, lai izveidotu šo reģionālo savienojumu. Vairāk informācijas šeit.
Pie Bauskas šosejas (A7) ievada Rīgā turpinās Rīgas pašvaldības organizētie Dienvidu tilta 4. kārtas būvdarbi. Projekta pilnais nosaukums ir “Jāņa Čakstes gatves izbūve”, un tas ir sadalīts divās kārtās – Jāņa Čakstes gatves izbūve no Valdeķu ielas līdz Ziepniekkalna ielai (1. kārta), kurā darbus veic pilnsabiedrība “DTTB”, kuru veido ceļu būves firma SIA “Binders” un SIA “Tilts”, un Jāņa Čakstes gatves izbūve no Vienības gatves līdz Valdeķu ielai (2. kārta), kurā darbus veic SIA “ACBR”. Dienvidu tilta būvdarbu gaita ir atkarīga no laikapstākļiem ziemas mēnešos. Ja tie būs labvēlīgi, darbus būs iespējams pabeigt līdz 2026. gada beigām, pretējā gadījumā tie turpināsies arī 2027. gadā.
Projekta pirmajā kārtā, posmā no Valdeķu ielas līdz Ziepniekkalna ielai, turpinās pārvada būvniecība Ziepniekkalna ielā un pār Mālu ielu, gājēju tuneļu izbūve pie Līvciema un Padures ielas, notiek arī Valdeķu ielas pārvada būvniecība pār Čakstes gatvi. Savukārt Ozolciema ielas posmā no Rīgas Ziepniekkalna vidusskolas līdz Līvciema ielai un lielākajā daļā posmā no Līvciema ielas līdz Mālu ielai tiek būvēta infrastruktūra gājējiem un velosipēdistiem. Līdztekus ceļu konstrukciju būvniecībai objektā izbūvē arī dažādas inženiertehniskās komunikācijas.
Projekta otrajā kārtā, posmā no Vienības gatves līdz Valdeķu ielai, turpinās estakāžu un atbalsta sienu izbūve Vienības gatves pārvadam, izbūvē arī lietus ūdens kolektoru un inženierkomunikācijas, notiek ceļa būvdarbi.
Būvdarbu laikā jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem
Būvdarbu laikā satiksmes dalībniekiem ir jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem un papildu laiku ceļam. Darbu gaitu un satiksmes organizāciju apgrūtina būvlaukumu atrašanās pilsētvidē, komunikācijas zem ielām, tostarp gāzes vads, kas atrodas zem šī Bauskas šosejas posma. Tāpat jāņem vērā, ka ir nepieciešams organizēt arī drošības prasībām atbilstošu gājēju satiksmi un sabiedriskā transporta kustību.
Lai mazinātu būvdarbu ietekmi uz satiksmi, tiek vērtētas izmaiņas satiksmes organizācijā pa Rīgas un Ķekavas novada ielām: labā pagrieziena ieviešana no Dienvidu tilta uz Bukaišu ielu Rīgā, kā arī vieglā transporta satiksme abos virzienos pa Zālītes ielu Ķekavas novada Krustkalnos.
LVC no savas puses ir izvērtējuši iespējas organizēt papildu joslu Bauskas šosejas ievada posmā, taču tās izveidi apgrūtina zem ielām esošā infrastruktūra, tostarp gāzes vads, kā arī šāds risinājums varētu pastāvēt tikai neilgu laiku, līdz būvdarbu zonas pārcelšanai uz Bauskas šosejas otru brauktuvi virzienā uz Rīgu, kas notiks jau novembrī.
Mainoties būvdarbu zonām abos būvdarbu objektos, mainīsies arī satiksmes organizācija. Satiksme šķērso abus būvlaukumus, līdz ar to arī satiksmes organizāciju tajos nepieciešams saskaņot.
Plānots, ka rudenī tiks izbūvēta gājēju un velosipēdistu tuneļa daļa zem Bauskas šosejas Ķekavas virzienā un satiksme tiks pārslēgta uz šo šosejas brauktuvi. Virs jaunizbūvētā tuneļa būs iespējams izvietot tikai divas braukšanas joslas un satiksme būs organizēta pa vienu joslu katrā virzienā. Savukārt zem Rīgas virziena brauktuves sāksies tuneļa otras daļas izbūve.
Satiksmes organizācija mainīsies arī līdz ar Dienvidu tilta 4. kārtas būvdarbu progresu, jo mainīsies aktīvo būvdarbu zonas, patlaban būvnieks vēl nav izstrādājis satiksmes organizācijas plānu nākamajiem būvdarbu posmiem.