Novembrī mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā pieaudzis par 2,7 %
- Autors: Apriņķis.lv

2024.gada novembrī, salīdzinot ar 2023. gada novembri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,7 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 0,7 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 5,1 %, autodegvielas – samazinājās par 0,6 %.
Salīdzinot ar 2023. gada novembri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu (par 16,2 %), metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas (par 10,7 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 10,6 %). Apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 15,2 %) un nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 7,9 %).
Mazumtirdzniecības kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 2,1 %.
Kā vēsta CSP, novembrī, salīdzinot ar oktobri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,1 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,1 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 1,5 %, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 0,2 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu (par 4,8 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 4,3 %), kā arī nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 3,1 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 4,1 %).
Novembrī, salīdzinot ar oktobri, mazumtirdzniecības kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 1,6 %.