Menu

 

Lielā karstuma dēļ var tikt noteikti vilcienu ātruma ierobežojumi

  • Autors:  Apriņķis.lv/LETA
Foto - www.ldz.lv Foto - www.ldz.lv

Lielā karstuma dēļ vilcieniem atsevišķos dzelzceļa posmos var tikt noteikts ātruma ierobežojums, informē VAS "Latvijas dzelzceļš". Augstās temperatūras dēļ pirmdien, 27.maijā, vilcieniem bija spēkā braukšanas ātruma ierobežojums dzelzceļa posmā Tukums-Ķemeri, savukārt otrdien, ņemot vērā izmaiņas laika apstākļu prognozē, šis ierobežojums ir atcelts un patlaban arī citos posmos ierobežojumi nav noteikti.

Latvijā gaisa temperatūras amplitūda ir ļoti plaša: no -30 grādiem līdz +30 grādiem un pat vairāk. Liekot un nostiprinot dzelzceļa sliedes, tas tiek ņemts vērā, taču sliedēm piemīt savas fizikālās un ķīmiskās īpašības. Proti, aukstumā sliedes saraujas, bet karstumā – izplešas, stāsta uzņēmumā.

Ja savienojuma vietās starp tām ievēro pārāk lielu atstarpi, ziemā tās kļūs nedrošas. Ja novieto pārāk tuvu vienu otrai, vasarā tās sāks spiesties viena otrai virsū un spriedzes jeb iekšējās pārslodzes rezultātā var veidoties tā dēvētais sliežu ceļa izmetums – izlocīšanās vai deformācija. Sliktākajā scenārijā tas var izraisīt pat satiksmes negadījumu ar vilciena nobraukšanu no sliedēm.

Lai to nepieļautu, ir iespēja saudzīgāk iedarboties uz sliežu ceļu, t.i. samazināt dinamisko slodzi jeb tiešo ritošā sastāva iedarbību uz sliežu ceļu brauciena laikā. To var samazināt, ja brauc lēnāk, jo tad iedarbība uz sliežu ceļu ir vienmērīgāka, bez straujām dinamiskās slodzes izmaiņām – tātad ar mazāku varbūtību kritiski iedarboties uz uzkarsušajām sliedēm, skaidro "Latvijas dzelzceļa" pārstāvji.

Ja gaisa temperatūra ilgstoši ir ap un virs +30 grādiem, sliedes atklātās vietās uzkarst līdz pat +50 grādu karstumam, tāpēc drošības apsvērumu dēļ atsevišķos dzelzceļa posmos karstos laikapstākļos var tikt noteikti vilcienu kustības ātruma ierobežojumi.

 
atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.