Menu

 

Pirmajā ceturksnī vilcienos pārvadāto pasažieru skaits pieaudzis par teju 750 tūkstošiem

  • Autors:  Apriņķis.lv/LETA
Foto - arhīvs Foto - arhīvs

Šogad pirmajā ceturksnī AS "Pasažieru vilciens" ("Vivi") pārvadājis 4,76 miljoni pasažieru - tas ir par teju 750 tūkstošiem jeb 18,7% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, kad ar vilcieniem pārvietojies 4,01 miljons cilvēku. Martā 99,11% reisu tika izpildīti laikā, informē uzņēmumā.

Pasažieru skaita straujākais pieaugums novērojams elektrificētajās dzelzceļa līnijās, kur pārvadājumus nodrošina jaunie "Vivi" elektrovilcieni. Lai padarītu vilcienu satiksmi vēl ērtāku un pieejamāku, pakāpeniski visās elektrificētajās līnijās tiek ieviests intervāla grafiks - tas nozīmē, ka vilcieni kursē vienmērīgos intervālos (piemēram, ik pēc 15 vai 30 minūtēm), tādējādi pasažieriem ir vieglāk plānot braucienus un vienkāršāk orientēties grafikā.

Tāpat notiek arī dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija, ko īsteno VAS "Latvijas dzelzceļš". Tiek modernizētas un paaugstinātas pasažieru platformas, nodrošinot ērtāku un drošāku iekāpšanu jaunajos elektrovilcienos un uzlabojot vides pieejamību cilvēkiem ar kustību traucējumiem, senioriem un vecākiem ar bērnu ratiņiem, vēsta "Pasažieru vilciena" pārstāvji.

Vislielākais pārvadāto pasažieru skaita pieaugums ir Skultes virzienā. Pirmajā ceturksnī vilcienu satiksmi Skultes dzelzceļa līnijā izvēlējušies vairāk nekā 549 000 pasažieru, salīdzinot ar 2024.gada pirmo ceturksni, pieaugums ir 37% apmērā.

Visvairāk pasažieru braukuši Tukuma virzienā, proti, 2025.gada pirmajos trīs mēnešos ar vilcienu pārvietoties izvēlējušies teju 1,64 miljoni pasažieru. Pieaugums pret pasažieru skaitu pirms gada ir par 18%. Jelgavas virziens ir otrs pieprasītākais vilcienu satiksmē. Pirmajos mēnešos pārvadāti vairāk nekā 800 000 pasažieru - par 19% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn.

Vilcienu satiksmi maršrutos līdz Aizkrauklei pirmajā ceturksnī izmantojuši 1,3 miljoni pasažieru, veidojot 16% pieaugumu attiecībā pret šo periodu pirms gada. Savukārt Daugavpils virzienā šī gada pirmajos mēnešos pārvadāti vairāk nekā 166 000 pasažieru, kas ir par 4% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Šobrīd vilcieni maršrutā Rīga-Daugavpils kursē septiņas reizes dienā - iepriekšējo piecu reisu vietā. Divi no šiem reisiem tiek izpildīti kombinēti, pasažieriem veicot pārsēšanos no elektrovilciena uz dīzeļvilcienu Aizkrauklē, norāda "Pasažieru vilciena" pārstāvji.

Savukārt Siguldas dzelzceļa līnijā pārvadāti vairāk nekā 228 000 pasažieru. Pieaugums pret pagājušā gada pirmajiem trīs mēnešiem ir 15%. Šogad veikti uzlabojumi vilcienu kustībā Valgas virzienā - maršrutā pievienoti divi papildu reisi uz Cēsīm un no tiem, savukārt dienas vilciens uz Valgu un no tās pārveidots par ekspresreisu, kas ļauj samazināt ceļā pavadīto laiku par aptuveni 25 minūtēm. Tāpat kopš janvāra sākuma viens reisu pāris maršrutā Rīga-Valga ir saskaņots ar tālākiem vilcienu savienojumiem uz Tallinu un Viļņu, padarot starptautiskos braucienus ērtākus un pieejamākus.

Jau ziņots, ka Latvijā pa dzelzceļu pagājušajā gadā pārvadāja kopumā 19,445 miljonus pasažieru, kas ir par 13,5% vairāk nekā 2023.gadā, kā arī par 5,3% vairāk nekā pirms pandēmijas jeb 2019.gadā.

Tāpat LETA jau vēstīja, ka 2023.gada decembra vidū "Pasažieru vilciens" sāka pasažieru pārvadājumus ar Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotajiem elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus 2023.gada decembrī un 2024.gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles.

Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražotie jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā. Savukārt 2024.gada septembra beigās Latvijā bija nogādāti visi 32 Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražotie jaunie elektrovilcieni.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Jauno elektrovilcienu iegādes kopējās izmaksas veido 244,846 miljonus eiro, no kuriem 168,191 miljons eiro piesaistīti no Eiropas Savienības Kohēzijas fondu līdzekļiem

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu. Pērn uzņēmums pārvadāja 19,44 miljonus pasažieru.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.