Aptauja: 46% Latvijas iedzīvotāju sociālajos tīklos komunicē katru vai gandrīz katru dienu
- Autors: LETA

Gandrīz puse jeb 46% Latvijas iedzīvotāju sociālajos tīklos komunicē katru vai gandrīz katru dienu, liecina Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) pasūtītais pētījums "Latvijas iedzīvotāju prasmes un ieradumi lietot tehnoloģijas mediju pakalpojumu saņemšanai".
Jo gados jaunāki ir respondenti, jo lielāks ir to aptaujāto skaits, kuri ikdienā komunicē tiešsaistē. Lielākais respondentu īpatsvars, kuri katru vai gandrīz katru dienu komunicē sociālajos tīklos, ir jauniešu vecuma grupā no 15 līdz 25 gadiem - 75%. Savukārt mazākais īpatsvars ir senioru vecuma grupā no 65 gadiem un vecāki - 22%.
Tiešsaistē biežāk komunicē arī iedzīvotāji ar augstāku izglītības un ienākumu līmeni, strādājošie, sievietes, latvieši, Rīgas iedzīvotāji.
Vēl 19% aptaujas dalībnieku atbildēja, ka sociālajos tīklos komunicē vismaz reizi nedēļā, 15% aptaujāto atzina, ka dara to retāk nekā reizi nedēļā.
Tiešsaistes video sarunās vai diskusijās vispār piedalās gandrīz puse jeb 47% aptaujas dalībnieku - vismaz reizi nedēļā to dara 22%, retāk vēl 25% Latvijas iedzīvotāju. Savukārt vairākums jeb 52% respondentu atbildēja noraidoši. Pārliecinoši visbiežāk video sarunās vai diskusijās tiešsaistē piedalās finansiāli nodrošinātākie iedzīvotāji - vismaz reizi nedēļā 46%, kā arī jaunieši vecumā līdz 25 gadiem - vismaz reizi nedēļā 42%.
Kā rāda aptauja, savu saturu, piemēram, ierakstus, attēlus, video, sociālajos medijos rada vairāk nekā trešdaļa jeb 39% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju.
NEPLP norāda, ka novērojamas pētījumam tradicionālās tendences - jo gados jaunāki, ar augstāku izglītības līmeni, finansiāli nodrošinātāki ir respondenti, jo lielāks ir to aptaujāto skaits, kuri rada savu saturu sociālajos medijos. Jauniešu jeb 15 līdz 25 gadu vecu cilvēku mērķa grupā tas ir visaugstākais, sasniedzot divas trešdaļas, proti, 67% jauniešu publicē savu saturu sociālajos tīklos.
Biežāk to dara arī respondenti ar augstāku izglītības un ienākumu līmeni, sievietes, strādājošie, Rīgas iedzīvotāji.
12% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju aptaujā apgalvoja, ka rada savu saturu sociālajos medijos vismaz reizi nedēļā.
Savukārt ar citu cilvēku radīto saturu sociālajos medijos mēdz dalīties lielākā daļa jeb 55% valsts iedzīvotāju. 15% aptaujāto to dara bieži, 40% - reti. Pārliecinoši visbiežāk to dara gados jaunākā sabiedrības daļa. Bieži ar citu cilvēku radīto saturu dalās trīs ceturtdaļas jeb 74% jauniešu, bieži to dara 36% respondentu. No senioriem ar citu cilvēku radīto saturu dalās 31%, savukārt bieži to dara vien 5% aptaujāto.
Pētījumā tika aptaujāti 1548 Latvijas pastāvīgie iedzīvotāji vecumā no 15 gadiem. Sabiedrības aptauja norisinājās no 2024.gada oktobrim līdz novembrim. Pētījumu veica SIA "Latvijas fakti".