Aptauja: 50 % sociālo tīklu lietotāju Latvijā atteikušies no vismaz viena sociālā tīkla
- Autors: Apriņķis.lv

Puse jeb 50 % sociālo tīklu lietotāju Latvijā pēdējo trīs gadu laikā ir atteikušies no vismaz viena sociālā tīkla. Visbiežāk sociālo tīklu lietotāji atteikušies no “X”/”Twitter” (23 %), “Snapchat” (19 %), kā arī “LinkedIn” un “TikTok” (17 %), liecina jaunākie “Tele2” aptaujas dati.
Sociālos tīklus visbiežāk pārtraukuši lietot cilvēki vecumā līdz 39 gadiem, un kā galvenie iemesli tiek minēti zema satura kvalitāte, uzmanības novēršana no būtiskākām lietām un pārmērīgs laika patēriņš. Jāatzīmē, ka sievietes vecumā no 18 līdz 39 gadiem biežāk nekā vīrieši uzsvērušas arī sociālo tīklu negatīvo ietekmi uz psiholoģisko veselību.
Jaunieši vecumā no 18 līdz 29 gadiem daudz biežāk nekā citas vecuma grupas kā atteikšanās iemeslu min draugu un paziņu mazo aktivitāti konkrētajā sociālajā tīklā. Savukārt vīrieši biežāk nekā sievietes ir pārtraukuši lietot “Facebook” un “Instagram”.
“No aptaujas datiem redzams, ka atteikšanās no kāda sociālā tīkla lietošanas sniedz konkrētus ieguvumus. Proti, katrs otrais lietotājs atzīst, ka tā rezultātā viņiem ir vairāk brīva laika un uzlabojusies pašsajūta. Mūsdienās pilnībā atteikties no sociālajiem tīkliem, iespējams, nav reāli, jo tie ir kļuvuši par daļu no mūsu ikdienas – gan darbā, gan privātajā dzīvē. Taču ikviens var pārskatīt savus sociālo tīklu lietošanas paradumus – gan to, cik daudz laika tīkliem tiek veltīts, gan kādu saturu mēs patērējam,” aptaujas datus komentējis “Tele2” komercdirektora p. i. Raimonds Janševskis.