Sabiedriskā transporta padome par Inčupes stacijas saglabāšanu un iespējamo pārcelšanu lems augustā
- Autors: LETA

Sabiedriskā transporta padome par Inčupes dzelzceļa stacijas saglabāšanu un iespējamo pārcelšanu tuvāk Baltajai kāpai lems nākamajā sēdē, kas plānota 2.augustā, sacīja Satiksmes ministrijas (SM) parlamentārais sekretārs Ģirts Dubkēvičs (P), kurš ceturtdien tiekās ar Saulkrastu Inčupes apkaimes iedzīvotājiem.
Uz tikšanos ar atbildīgo institūciju pārstāvjiem bija ieradušies aptuveni 40 iedzīvotāji, kuri uzsvēra, ka stacija ir jāsaglabā, kā arī akcentēja problēmas ar ērtu piekļūšanu šai stacijai, rosinot to pārvietot tuvāk Baltajai kāpai.
Dubkēvičs tikšanās laikā norādīja, ka iedzīvotāju sašutums un viedoklis ir pamatots. Viņš arī piekrita, ka stacija ir nepieciešama un to nedrīkst slēgt, kā arī nepieciešama atbilstoša infrastruktūra.
"Protams, jautājums ir, kur šai pieturvietai vajadzētu atrasties - vai pie Baltās kāpas teritorijas vai palikt līdzšinējā vietā. Šo lēmumu pieņems Sabiedriskā transporta padome gan attiecīgi par neslēgšanu, gan pārcelšanu, ja tāda notiks," norādīja Dubkēvičs.
Viņš papildināja, ka uz padomes sēdi tiks aicināti arī iedzīvotāji, tomēr ir svarīgi pieņemt arī lēmumus, kas ir balstīti datos. Tādējādi VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) kopā ar Valsts dzelzceļa tehnisko inspekciju ir veikuši apsekojumu, lai izvērtētu, vai šo staciju konceptuāli ir iespējams pārcelt, kā arī VSIA "Autotransporta direkcija" (ATD) sagatavos izvērtējumu, kāda varētu izskatīties pasažieru plūsma nākotnē.
ATD valdes loceklis Kristaps Krūmiņš norādīja, ka patlaban Inčupes stacijā dienā apstājas 22 vilcieni, savukārt pasažieru skaits, kas izkāp un iekāpj vilcienā, dienā ir aptuveni 15-18. Viņš arī vērsa uzmanību, ka ārpus pilsētas vilcienu dzelzceļa stacijām nevajadzētu atrasties tik blīvi, jo iedzīvotāju piedāvātā teritorija pie Baltās kāpas ir aptuveni viena kilometra attālumā no nākamās Pabažu stacijas, kas nozīme, ka vilciens pat nevar ieskrieties, kad tam jau ir jābremzē.
LDz pārstāvis Toms Kalnītis arī piebilda, ka LDz patlaban strādā pie nākamajiem dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācijas projektiem, tādēļ LDz gaidīs lēmumu no padomes, vai stacija tiks saglabāta un kurā vietā. Pēc tam attiecīgi LDz varētu iekļaut šo staciju modernizējamo staciju sarakstā līdz 2027.gadam.
Iedzīvotāji tikšanās noslēgumā atkārtoti uzsvēra, ka galvenais, lai stacija būtu pieejama un tiktu sakārtota infrastruktūra.
Biedrības "Inčupe/Veselība" valdes priekšsēdētāja Dzintra Buša aģentūrai LTA jau iepriekš uzsvēra, ka iedzīvotājiem ir grūti piekļūt Inčupes stacijai, jo tā atrodas meža vidū. Lai nokļūtu stacijā, ir jāiet pa sliedēm un dzelzceļa uzbērumu vai arī jāmēro garš apkārtceļš, tostarp pa vecās Tallinas šosejas nomali, un tas sagādā grūtības pensionāriem, cilvēkiem ar bērnu ratiņiem un citiem.
"Tuvākās apdzīvotās vietas ir tās, kur iedzīvotāji vēlētos šo staciju, tādēļ aicināsim to pārcelt tuvāk Baltajai kāpai," iepriekš norādīja Buša.
Viņa atgādināja, ka biedrība vairākkārt ir aicinājusi atbildīgās institūcijas, tostarp ATD, SM un Sabiedriskā transporta padomi, risināt šo problēmu un sākt jaunas dzelzceļa stacijas izbūvi pretī Baltajai kāpai.
LETA jau ziņoja, ka pērn Sabiedriskā transporta padome sākotnēji nolēma Inčupes staciju slēgt pavisam, taču pēc iedzīvotāju protestiem un politisko amatpersonu iejaukšanās šis lēmums tika pārskatīts.