Menu
 

Aptauja: Mārupes novada jaunizstrādāto identitāti četras piektdaļas respondentu vērtē atzinīgi

  • Autors:  Apriņķis.lv
Ilustrācija - marupe.lv Ilustrācija - marupe.lv

Pērnā gada nogalē tika veikta sabiedrības aptauja par mārketingu, sabiedrības iesaisti, tūrismu un uzņēmējdarbību Mārupes novadā, lai novērtētu Mārupes novada Tūrisma un uzņēmējdarbības atbalsta aģentūras pārziņā esošās jomas un veiksmīgāk plānotu turpmāko darbu. Aptauja tika veikta tiešsaistē, un tajā piedalījās 189 respondenti, vēsta Mārupes novada pašvaldība.

Saskaņā ar aptaujas rezultātiem 2024. gadā Mārupes novada jaunizstrādāto identitāti un novada logo 72,5% respondentu novērtējuši ar “ļoti labi” vai “izcili”, par labu atzinuši 16,4% aptaujāto, un tikai 6,3% respondentu norādījuši, ka jaunā identitāte vērēja būt labāka; 4,8% respondentu to novērtēja kā vāju.

Aptaujas dalībniekiem tika arī lūgts piedāvāt idejas pupuķa simbola iedzīvināšanai vidē, un tika saņemta virkne priekšlikumu.

Jautājumā par Mārupes novada sadalījumu 12 apkaimēs 59% respondentu norādījuši, ka zina apkaimju sadalījumu. Lai gan 41% aptaujas dalībnieku norādījuši, ka nezina visas apkaimes, tikai 15% respondentu norādīja, ka neizjūt piederību nevienai no tām. Respondenti bieži norādījuši vēlmi, lai tikšanās ar iedzīvotājiem tiktu organizētas tiešsaistē. Kā būtisks motivējošs faktors sabiedrības līdzdalībai tiek minēta atgriezeniskās saiknes nepieciešamība.

Iedzīvotāju aptaujā secināts, ka vispopulārākie tūrisma objekti novadā ir lidmašīnu vērotava, rododendru dārzs Babītē, Cenas tīreļa laipa un Medema purva taka. Salīdzinot aptaujas datus ar 2023. gada rezultātiem, lielāks skaits respondentu ir iepazinuši visus aptaujā uzskaitītos tūrisma objektus.

Jautājumos par tūrisma infrastruktūras objektiem būtisku izmaiņu tendencēs, salīdzinot ar 2023.  gadā veikto aptauju, nav. Tūrisma norādes novadā 57,2% respondentu novērtē ar “labi” un “ļoti labi”, kas ir par 2,4% labāks vērtējums nekā 2023.  gadā. Tūrisma informācijas stendus 52,4% respondentu novērtējuši ar “labi” un “ļoti labi”, veloceliņu infrastruktūru 43,4% respondentu novērtējuši ar “labi” un “ļoti labi”, bet 30,2% snieguši vērtējumu “viduvēji”. Savukārt automašīnu novietošanas iespējas pie tūrisma objektiem kā “labas” un “ļoti labas” novērtējuši 49,5% respondentu.

Pēc pašvaldības informācijas, 2024.gadā Mārupes novada Tūrisma informācijas un amatu mājā papildus tūrisma informācijai tika nodrošināta iespēja iegādāties novada suvenīrus un meistaru darinājumus, kas reprezentē Mārupes novadu. Aptaujas dati rāda, ka 63,6% respondentu nav apmeklējuši Mārupes novada Tūrisma informācijas un amatu māju, 29,1% aptaujas dalībnieku to apciemojuši reizi pusgadā.

Novērtējot gadatirgu norises Mārupes novadā, 63,5% respondentu norādījuši, ka tirdziņu biežums vidēji četras reizes gadā ir “labs” un “ļoti labs”, 49,3% piedāvājuma daudzveidību vērtē kā “labu” un “ļoti labu”, piedāvājuma kvalitāti kā “labu” un “ļoti labu” vērtē 69,3% respondentu, ēdinātāju daudzumu tirdziņos 49,7% novērtē ar “labi” un “ļoti labi”, ēdinātāju piedāvājuma daudzveidību 48,2% vērtē kā “labu” un “ļoti labu”, tirdziņu noformējumu 58,2% vērtē kā “labu” un “ļoti labu”. Salīdzinot aptaujā iegūtos datus ar 2023. gada rezultātiem, Mārupes novada gadatirgu norises novērtējumā būtisku izmaiņu nav.

Mārupes novada Tūrisma un uzņēmējdarbības atbalsta aģentūras dati arī liecina, ka, atbildot uz jautājumu par skolēnu vasaras nodarbinātību Mārupes novada uzņēmumos, 95,8% respondentu norādījuši, ka tā būtu jāveicina.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.