Menu

 

Latvijā autonomo auto darbība testēta Biķernieku trasē un Ādažu novadā

  • Autors:  LETA
Foto - www.pexels.com Foto - www.pexels.com

Latvijā autonomo auto darbība testēta slēgtā un atvērtā satiksmē piepilsētas vidē, tostarp Biķernieku trasē un Ādažu novadā, trešdien autonomās jeb pašbraucošās automašīnas demonstrācijā sacīja VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) Pētniecības un attīstības daļas vadītājs Jānis Barbars.

Pētījumu, testējot autonomo auto infrastruktūras risinājumus Latvijas apstākļos, Latvijā veicis LVC, Elektronikas un datorzinātņu institūts (EDI) un SIA "Latvijas mobilais telefons" (LMT). Kopumā projektā piedalās 27 partneri no 12 Eiropas valstīm. Infrastruktūras testēšana norisinās trijās valstīs - Spānijā divās testa vietās pašbraucošie auto testēti slēgtā un atvērtā satiksmē pilsētas vidē, Francijā trīs testa vietās notikuši testi slēgtā un atvērtā satiksmē uz šosejas, kā arī testi veikti divās vietās Latvijā.

EDI Robotikas un mašīnuztveres laboratorijas vadītājs Roberts Kadiķis pasākumā norādīja, ka testos izmēģināti trīs dažādi scenāriji, tostarp operatīvā transportlīdzekļa tuvošanās pašbraucošajam auto, īslaicīga ceļa remonta ietekme, kā arī neaizsargātu satiksmes dalībnieku drošība.

Barbars norādīja, ka pētījumā secināts, ka operatīvais transports var droši apbraukt autonomo auto, zinot, ka tas ne tikai apzinās situāciju, bet arī sadarbojas, pavirzoties malā. Tāpat autonomais auto var apbraukt pagaidu ceļu remontdarbu zonu, tomēr remontdarbiniekiem ir jāievēro disciplīna un jānodod informācija par precīzu atrašanās vietu.

Secināts arī, ka mazaizsargātie satiksmes dalībnieki ir drošībā, jo ārējie sensori tos redz un paziņo par viņu atrašanās vietu transportlīdzeklim, vienlaikus nākotnē būtu iespējami uzlabojumi, identificējot vietas, kur ceļu un ielu tīklā ir sliktāka pārredzamība, tajās izvietojot kameras.

Pasākumā Ādažos norisinājās autonomo auto demonstrējums, tostarp demonstrējot arī auto darbību gadījumā, kad tai tuvojas operatīvais transportlīdzeklis, kā arī ja auto tuvojas neaizsargāts satiksmes dalībnieks, piemēram, gājējs.

Barbars sacīja, ka autonomā transportlīdzekļa vadība gandrīz pilnībā tiek uzticēta automašīnai, tomēr šoferim ir jābūt klāt.

LVC valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis pasākumā sacīja, ka uzņēmumam šī ir jauna pieredze. Projektā uzņēmums ir iesaistījies kopā ar pārstāvjiem no 12 valstīm.

Lazdovskis akcentēja, ka bieži vien attiecībā uz šādām tehnoloģijām ir dažādi aizspriedumi, piemēram, ka šādi transportlīdzekļi var pārvietoties tikai pa ļoti labiem un svaigi izbūvētiem autoceļiem, tāpēc viens no pētījuma mērķiem bija noskaidrot, kā ar šo tehnoloģiju iespējams pārvietoties dažādās situācijās un pa dažādiem autoceļiem.

Runājot par pašbraucošās automašīnas tehnoloģiju izmantošanu, Lazdovskis sacīja, ka kopumā tehnoloģija būs tik nepieciešama, cik liels būs pieprasījums pēc tās, savukārt "pieprasījumu radām mēs, pārkāpjot pāri aizspriedumiem".

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.