Menu
 

Valdība jūlija beigās uzklausīs nākamo ziņojumu par birokrātijas mazināšanas rīcības grupas darbu

  • Autors:  LETA
Foto - Valsts kanceleja Foto - Valsts kanceleja

Valdība sēdē 22.jūlijā uzklausīs nākamo ziņojumu par birokrātijas mazināšanas rīcības grupas paveikto, pastāstīja Valsts kancelejā.

Ministru kabinets 22.aprīlī apstiprināja rīcības grupas birokrātijas mazināšanai piedāvāto prioritāri veicamo pasākumu plānu, tajā iekļaujot 21 priekšlikumu birokrātijas un administratīvā sloga mazināšanai. Katra pasākuma īstenošanai noteikta atbildīgā iestāde. Savukārt to īstenošana tiek nodrošināta, izstrādājot un virzot apstiprināšanai tiesību aktu grozījumus, pilnveidojot tiesību aktu piemērošanas praksi vai pārskatot iekšējās procedūras.

Valsts kancelejai ir uzdots nodrošināt prioritāro pasākumu ieviešanas uzraudzību, apspriežot ieviešanas progresu Valsts sekretāru sanāksmēs. Pēc Valsts kancelejā sniegtās informācijas, prioritāro pasākumu ieviešana līdz šim ir apspriesta Valsts sekretāru sanāksmes sēdēs maijā un jūnijā, nākamais ziņojums par darba grupas darbu plānots valdības 22.jūlija sēdē.

Valsts kanceleja regulāri aktualizējot rakstisku apkopojumu par progresu pasākumu izpildē, atbildīgajām iestādēm iesūtot informāciju. Valsts kancelejā uzsver, ka tā sniedz nepieciešamo atbalstu, ja pasākumu īstenošanas procesā ir radušies sarežģījumi, t.sk. palīdz nodrošināt virzību tiesību aktu saskaņošanas procesā. Tāpat rīcības grupas sanāksmēs grupas vadītājs - Valsts kancelejas direktors Raivis Kronbergs - informē dalībniekus par progresu pasākumu izpildē.

Piemēram, šonedēļ veikti grozījumi Ministru kabineta noteikumos, kas ļaus Tiesu administrācijai pēc savas iniciatīvas atmaksāt personu veiktos maksājumus, ja konstatēta kļūda maksājumā vai tas noteiktajā termiņā nav izmantots. Valsts kancelejā skaidro, ka tas ir viens no pasākumiem, kuru kā prioritāri veicamu uzdevumu sev bija noteikusi rīcības grupa birokrātijas mazināšanai. Līdz šim atsevišķos gadījumos pārmaksāto vai nepareizi samaksāto maksājumu atmaksai bija nepieciešams ne tikai tiesas lēmums (atzinums), bet arī personas iesniegums.

Rīcības grupa uz sēdi sanāca šonedēļ - 7.jūlijā - attālinātā formātā, savukārt nākamā sēde plānota klātienē. Ņemot vērā, ka patlaban ir atvaļinājumu laiks, nākamā sēde plānota augusta izskaņā vai septembra sākumā, kad plānots pārrunāt gan progresu priekšlikumu izpildē, gan birokrātijas mazināšanas pieeju ilgtermiņā, kā arī vienoties par darba grupas tālākās darbības formātu.

Jau vēstīts, ka rīcības grupa birokrātijas mazināšanai izveidota 2025.gada 27.martā. Tās mērķis ir nodrošināt sistēmisku birokrātijas un administratīvā sloga mazināšanu, pārskatot un vienkāršojot valsts pārvaldes funkcijas, pakalpojumus un normatīvo regulējumu, lai veicinātu iedzīvotāju labbūtību, uzņēmējdarbības vides attīstību un stiprinātu sabiedrības uzticēšanos valsts pārvaldei. Grupa izveidota ar Ministru prezidentes Evikas Siliņas (JV) rīkojumu, tajā darbojas valsts pārvaldes, uzņēmēju un nevalstisko organizāciju pārstāvji, tostarp no Latvijas Darba devēju konfederācijas, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras.

atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.