Menu
 

VADC: Ar influenceru informatīvo kampaņu izdevies asinsdonoru kustībai piesaistīt gados jaunākus cilvēkus

  • Autors:  LETA
Foto - VADC Foto - VADC

Valsts asinsdonoru centram (VADC), informatīvajā kampaņā iesaistot influencerus, ir izdevies asinsdonoru kustībai piesaistīt gados jaunākus cilvēkus, vērtē VADC Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Ilze Maskalāne.

VADC kampaņā tika iesaistīti "Edart.tv" veidotājs Edgars Aivars, kulinārijas blogeris Pipars, tiktokeres Undīne Ozoliņa, Elīza Kupča un Iveta Sazonova-Jaunzeme. Ziedot asinis un pievienoties asinsdonoru kustībai tika aicināts ikviens, kura veselības stāvoklis un vecums ļauj ziedot asinis, taču fokuss bija uz gados jauniem asinsdonoriem, jo katru gadu pieaug donoru vidējais vecums. Šī gada novembrī līdz kampaņas sākumam tie bija 38 gadi.

VADC direktore Egita Pole stāstīja, ka kampaņas laikā mēģināts uzrunāt jauno paaudzi un lielā mērā, pateicoties influenceriem, tas arī izdevies. Vidējais pirmreizējā donora vecums kampaņas mēneša laikā bija 28 gadi.

Šogad Latvijā līdz 19.decembrim asinis kopumā ziedojuši 33 416 cilvēki, kamēr pērn visā gada griezumā - 32 741. Daļa no tiem ir regulāri ziedotāji.

Kampaņas norises laikā no 22.novembra līdz 19.decembrim 147 donori asinis nodeva jau 10.reizi, 74 cilvēki - 20.reizi, 41 persona - 30.reizi un viens asins donors to paveica jau 100. reizi. Savukārt 684 cilvēki par donoriem kļuva pirmo reizi. Kopumā kampaņas laikā ziedotāju pulks pārsniedza 4900, no tiem 2381 bija sievietes un 2527 vīrieši.

Slimnīcu pieprasījumus pēc asins komponentiem allaž ir ļoti augts un krājumi izsīkt straujos tempos, tāpēc ikviens tiek aicināts arī turpmāk uzdrīkstēties ziedot asinis, uzsver VADC.

Pieslēdzieties, lai rakstītu komentārus
atpakaļ uz augšu

Jūs varat autentificēties ar Apriņķis.lv vai kontu.